Petra Nyman Art & Design

tisdag 6 oktober 2015

Chelsea market! New York del 7!

Vi tog en sovmorgon o jag vaknade i panik då min mobiltelefon var borta! Jag upptäckte det innan jag skulle lägga mig men det var alldeles försent för att göra något åt då! Sov dåligt! Jag packade väskan så noga för att försäkra mig om att den inte hamnat mellan några kläder.
Lyckan var total när vi kom ner till hotellreceptionen o Lisa sprang emot mig o sa att hon hittat min mobil! Thank god att den hade legat i soffan där vi tog fördrinken dagen innan! Usch vad jobbigt det är när man tror att man tappat sin mobil! 
Lättad gick R o jag o åt frukost innan vi checkade ut.
Coolt med poolen som man kan se i taket på hotell lobbyn på Dream Down Town! Tyvärr fick vi ingen tid där uppe då det regnat o inte alls varit varmt o soligt men lagom tills vi skulle åka hem sprack det upp o solen visade sig!
Vi gick runt hörnet o kikade in på Chelsea Market som är  en exklusiv livsmedelsmarknad. Det är så mysigt att strosa omkring där! Hade vi inte precis ätit frukost hade det varit mysigt att ätit lunch där!
<3
Många som tänkte som oss! Hihi
Laddade för Halloween måntro?! Här går de verkligen all in!
Massor av härliga kryddor!
En massa olika sorters nötter!
Små mysiga restauranger överallt.
Lyckobrunn! Ja det fanns allt möjligt härinne!

Vi fortsatte strosa runt o gick förbi det äldsta Stekhuset i NYC.

Vi hade fått tips av Bella att gå High line Park som är en fin promenad på ett järnvägspår!

Det kommer i nästa inlägg!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar