Petra Nyman Art & Design

söndag 11 oktober 2015

Lyckat Vernissage! Egoboostad för ett tag!

Vilken helg! Jag sitter i soffan o pustar ut o njuter av att det blev så lyckat.......mitt Vernissage igår på Gustav Fröding. Jag har känt mig lite pressad senaste veckorna plus att vi dessutom klämt in en New York trip mitt i allt också!? Men det var det värt! Jag är så glad o lycklig över att jag vågade göra det här! Jag har startat mitt företag Petra Nyman Art & Design, jag har sålt målningar o har så mycket spännande på G!

Fick den här bilden nyss av duktiga fotograf  Öivind Lund imorgon ska vi fota alla målningar ;)
Såld! ;) Check! Mitt senaste verk som jag målade på så sent som nån timme innan vernissaget! Hihi

Många som tyckte om den här så det kan nog bli ett Giclée tryck i en begränsad upplaga av den här. 
Duktiga fotograf Öivind Lund ska fota dom till veckan. Jag tycker väldigt mycket om den här själv nästan lite separationsångest! Svårt att fota så man får med nyanserna dock.... det är bara Öivind som kan hihi!

Målningarna hänger på Gustav Fröding under hela Oktober så ta en sväng dit o kika om ni har lust o vägarna förbi.
<3

Mitt namn på utställningen kommer ifrån den här underbara videon!

<3 <3 <3



 Så kul! Berättade jag att jag hade mardrömmar natten innan? Jag drömde att nästan ingen kom på mitt Vernissage o de få som kom satt o spelade Yatzy o var helt ointresserade av mina tavlor! Hehe

Som tur var blev det inte så för det dök nog upp ett 50- tal under eftermiddagen. ;D


 R fick dessutom hoppa in o spela Mr Grey på en Möhippa eller om det var 40-års fest??? hihi
 Fotade några väggar innan vernissaget började kl 14
 Kul att alla ser något eget i målningarna. Det stämmer verkligen "i Betraktarens ögon"!

Såld! <3 Check! 
 Den här ser ungefär ut som den som Magdalena Graaf har fast den här är lite större o något skarpare i färgvalen! :)

 Bubbel o snittar åt alla besökare! 
 O en del hotellgäster...... det var en jämn ström av besökare så himla kul att mingla runt o jag har fått så mycket beröm så jag blir helt generad! ;) Fast vem gillar inte det?!? <3
 Riktigt Egoboostad!

<3


 Bästa Åsa fyllde på så fort det tog slut på snittar o bubbel

Förväntansfull! Spänd o nervös! Skulle nattens mardröm slå in? ;)

 Här var det någon som såg en tomte?! Ja ni ser vad man ser olika saker det var inte det jag tänkte på när jag målade den?! Hihi

 Åsa som var med o styrde upp allt så skönt, Magnus som var med till NYC o R!
 Claes o Carlstad United spelade hemma match samtidigt så R åkte iväg o såg andra halvleken.
Claes gjorde mål efter 14 min så himla kul men tyvärr blev det bara 1 poäng då matchen slutade 1-1 mot Vasalund. Viktiga poäng nu om de ska vara kvar i division 1 nästa år.
 Mamma kom förbi! <3
Hon sa att hon skulle börja släktforska för att se vart den här ådran kommer ifrån, hon själv håller nämligen bara på med siffror! Hihi Fast hon är grym på alla hantverk! Finns ingen duktigare än mams! <3


 Jag hade ju inte tid att fota eftersom jag minglade hela tiden men T hjälpte till med några foton innan även han o Ika drog till Tingvalla o kollade sönernas fotbollsmatch.
Mina kuddar finns att beställa;) Även Brickbord o Glasunderlägg!


 Finingar så glad över alla som kom förbi! <3

 <3

 Mamma åkte även o hämtade morfar 93 år så han också skulle få se sitt barnbarns vernissage.
 Tror han tyckte det var kul att se. Den största mest färgglada målningen som var 120x 120 cm tyckte han var häftig! ;) Otippat!

 Patrik o Diana kom förbi innan de skulle ut på tu man hand o äta middag på stan.
 Diana o Patrik såg tusen olika saker i mina målningar! ;)
 Fille o Helén kom också förbi! De brukar hyra vårt hus i Nerja! Helene ska dessutom börja jobba där jag jobbade tidigare innan jag sa upp mig! ;)
 Kvinna, axlar, ben osv de ser saker där någon annan säkert ser något helt annat, ganska coolt faktiskt!
Söta Charlie var också på Vernissage! <3
Fast biljardbordet var roligast! Hihi 

Alltså jag har fått så mycket blommor, vin, doftljus så jag blir alldeles rörd!

Tusen, tusen tack alla som kom!
Pierre o Anna hade besök så de kom redan med världens bukett innan vi åkt hemifrån!
Vi ska ta en helkväll där med dessa underbara vänner!

Snart kommer även min Webbshop igång men som sagt har ni vägarna förbi så hänger målningarna under hela oktober på hotell Gustav Fröding i Karlstad!

Idag har jag börjat rensa kläder då min Walk in Closet är klar!

Det kommer bli så fint!
Jag har även lagat ett supergod kycklinggratäng ikväll som jag ska dela med mig av receptet imorgon!

<3

Många Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar