Petra Nyman Art & Design

tisdag 6 oktober 2015

The Hooters! Påkomna män! Henke Lundqvist favorit ribs restaurang i NYC! En bekännelse! Del 5

Vi började onsdagen med en riktig amerikansk frukost något kvarter bortanför hotellet Dream Down Town där vi bodde innan vi skulle ha en seriös shopping dag såklart! ;D! Vi är ju kvinnor med svart bälte i shopping! Snälla män vi har som alltid ställer upp! ;)

Är man i NYC får man äta Bagel till frukost! ;)

Yummie!
Kul att shoppa med likasinnade! Hihi Jag hittade två par skor på Macy´s detta gigantiska varuhus i NYC!
Vi letade upp våra män som vi hittade på the Hooters! Haha...
Förvånade?!? Not!
Lisa (med bestämda steg) ;) o jag fortsatte den seriösa shoppingen kryssade mellan affärerna i regnet!
Här blev det självklart ett stopp!

Se där utdelning på Victoria Secret minsann!
Vi hade delat på oss så de andra var redan på hotellet. Det fanns inte en endaste gul taxibil ledig i regnet så vi tog en rask promenad hem. Totalt genom sura!
Vi skrattade så vi grät när jag går över gatan o helt plötsligt ligger mina inköp längs gatan då botten i kassen gick sönder i regnet! Haha det var bara att samla in behåar, trosor o myskläder längs gatan. Tur att inga taxibilar körde över dom! Lisa o jag konstaterade att det här var OVÄRDIGT! Haha o så gapflabbade vi igen! Snacka om att pricka in NYC:s mest regniga dagar!
När vi äntligen kom hem till hotellet hittade jag R som tog en tupplur i sina nyinköpta rutiga flanellpyjamasbyxor ;) Jobbigt med shopping i NYC!

På kvällen hade Lisa fått tips om en restaurang som var Henke Lundqvists favvo!

 Efter många om o män hittade vi dit då taxichauffören än en gång släppte av oss på fel ställe, så det blev en kort promenad i regnet innan vi hittade rätt.
Det var ett live Jazzband lite soft i bakgrunden när vi kom in i värmen, hur mysigt som helst.
Vi minglade i baren i väntan på bordet.
Vilket häftigt ställe med Gudagod mat! Vi startade med några sushibitar som aptitretare.

Alltså tack för detta tips för det var helt ärligt de godaste ribs jag ätit Ever!!!!!
Förstår Henke Lundqvist helt o hållet!
Men man måste vara ute i god tid o boka! Kan varmt rekommenderas!
Kan bokas 

HÄR!  Ni kommer inte bli besvikna kan jag lova!

Vi hade hur trevligt som helst o dagens asgarv var när jag höll på att bryta ihop totalt!

Det här finns ju inte på världskartan!!!!! Det kan INTE vara sant!
Jag skulle plocka upp iPhonen i väskan (bland sjalar, tröjor o regnkepar) o plötsligt får jag syn på ett par spetstrosor med larmet på från Victoria Secret! What!!!!????  Har jag snattat ett par trosor i NYC????? De måste ju ha trillat ner i väskan när jag provade BH:ar! Tror ni jag fick panik eller?
Tänk vad som skulle kunnat hända liksom! Törs inte ens tänka tanken?
Lisa googlade direkt hon fick genast upp en artikel,...... fick 50 års fängelse för snatteri i NYC! Vi höll på att bryta ihop hela högen! Lisa sa att det hade tjutit när vi jag gick ut! Men jag hade ju handlat för 170 dollar så undrar om de skulle tro att jag skulle sno ett par trosor med flit?!??! Ja man vet ju aldrig men jag drömde iallafall mardrömmar men mina kära kompisar fick sig ett gott skratt iallafall, de skrattade halvt ihjäl sig!

Får väl bjuda på den också då! Förlåt, förlåt förlåt Amerika! Det var inte meningen!

Som ni förstår hade vi ännu en supertrevlig dag, kväll här!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar