Petra Nyman Art & Design

söndag 1 november 2015

3-rätters på Slottskällaren med trevligt sällskap! Örebro!

Vilken lyx att få gå på VIP-vernissage på slottet igår o se underbar konst av Eva Olofsson för att sedan bara promenera några 100 meter där det väntade en fantastisk middag.

Livet är en fest! :)

<3

Det är en vacker stad Örebro.

Skojar ni vad vi såg gråa o svarta ut!? Hihi ... Kan det vara  så att vi behöver lite färglada målningar på väggarna? Ser ut som en begravningsmiddag haha....

Men shit vad kul vi hade så skenet bedrar! Härliga diskussioner. Jag fick även lite "peptalk" angående skapandet som jag verkligen suger åt mig av.

Tvivla aldrig på dig själv! Allt handlar om betraktarens ögon!

<3

Ja så är det ju o jag har fått så mycket positiv feedback om mina målningar, jag är så lycklig över detta även om jag inte gått konstskola utan det kommer bara från mig själv.




Jag hade världens mest trevliga bordsherrar Thomas (o hans fru Frida som är grannar med oss i Nerja) mittemot o galleristerna bredvid.


På tal om Nerja, det blir fullbokat så snabbt i vårt hus. Det är som att alla planerar för ljusare tider nu när det börjar bli mörkare här hemma.  New York gänget skulle boka en vecka i Maj men det fick bli sista veckan i April istället så är ni sugna på att boka vårt hus i Nerja så gör det ganska snabbt innan allt är fullbokat? Maj var redan uppbokad.


Jag var så hungrig trots snittar o bubbel på slottet! 
Man blir hungrig av spinning helt enkelt!
Denna kantarell förrätt var himmelsk.
Efter presentationen som servitrisen gjorde av huvudrätten som var lamm,  morots o palsternacks mos var vi så mätta så vi höll på att spricka!.............men så gott!!!!
Efter en helt fantastisk middag med bla dessa underbara människor ville vi inte lägga oss riktigt än  så vi promenerade till  Makeriet i Örebro! Åse som cyklade hem lite tidigare fick en godnattkyss av ett gossdjur ;) Staffan ser lite avis ut?! ;D
Trrevligt!!!!!!
Fina Elisabeth fixade sittplatser åt alla! Driftig kvinna!

Snart ska vi på MADONNA föresten som för första gången kör sin show i Stockholm.

Tror vi kommer få så  kul!;D!

Helt oväntat dök Linda upp som jag ska tillbringa nästa vecka med i Marbella.
En tabataresa är inbokad med underbara människor som ska bli så kul.

Hon o Johan var i Örebro o kollade på Mia Skäringer,
de hade också tagit konstrundan på slottet tidigare på dagen.


Den här spegeln hade jag kunnat tänka mig här hemma?!
;D!
Vi tog en promenad på stan på förmiddagen.
Sov över frukosten så det blev en frukost på stan.... mysigt det också!
Tusen tack för en härlig vistelse i Örebro!

Tänk att i Örebro är min dotter född.

<3

Ser helt ok ut nästa vecka i Marbella ändå!
Langtidsvarsel
Mandag2. november13–19Tirsdag3. november13–19Onsdag4. november13–19Torsdag5. november13–19Fredag6. november13–19Lørdag7. november13–19Søndag8. november13–19Mandag9. november13–19Tirsdag10. november13–19
SkyetKlarværLettskyetKlarværKlarværKlarværRegnbygerLettskyetDelvis skyet
16°19°19°19°20°19°19°19°19°
0 mm0 mm0 mm0 mm0 mm0 mm2,1 mm0 mm0 mm
Lett bris, 5 m/s fra sørvestLaber bris, 8 m/s fra sørvestSvak vind, 3 m/s fra sørvestSvak vind, 2 m/s fra sørvestLett bris, 5 m/s fra øst-nordøstLaber bris, 8 m/s fra østLett bris, 5 m/s fra østFlau vind, 1 m/s fra øst-nordøstLett bris, 4 m/s fra øst
Nej nu måste jag sova!

Sov Gott!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar