Petra Nyman Art & Design

fredag 8 maj 2015

PT Lisa in the house! Träningsvärk from Hell! Tabata! Nyttig sallad! Happy Friday! Middagstips!

Så var det det där med dagarna o timmarna som springer iväg igen! I tisdags dök hon upp min kära vän PT Lisa  för en fika trodde jag men det var tydligen Tabata som stod på schemat!? Jag ljuger inte om jag säger att det är värsta träningsvärken jag haft sen Hjälmaren brann! Att sätta sig på toan är rena mardrömmen! Ännu värre ta mig ner för trappen här hemma! Jag går som jag var 100 år eller skitit ner mig! Igår trodde jag ärligt aldrig talat att jag aldrigskulle klara av att köra mitt Tabata pass på Tieto? Men efter en liten uppvärmning var det bara att kötta på igen! Men nu känns låren som två stora blåmärken det gör tom ont när lilla Bonnie ett kg sitter i knät! Tur man vet vad det beror på annars skulle jag vara orolig! Haha

Wilma undrar vad det är frågan om?!? Chilla lite nu!
Annars har jag varit sann fotbolls supporter två  i tisdags o onsdags! Kul att vara fotbollsmorsa när det ösregnar, blåser o är iskallt!? Det var underbart när min kära man eldade lite när vi kom hem!
Annars har jag fyllt på fransar 3 veckor sen sist hos underbara Linnea på CutandDrive.
 Jag har lagat två middagar den här veckan som är värda att dela med sig av! Det här hittade jag hos 56 kg HÄR! 
med senap o dragon
Fast jag gjorde den nyttigaste salladen enligt Malous efter 10 doktor. Det är tydligen kombinationen av spenat o granatäpple som är fantastiskt nyttig! Det var ju gott o väldigt enkelt också!!!!!!!
Åt en god färskpotatis till! ;)
Spenat o granatäpplen är min nya grej!
Igår lagade jag en supergod kycklingrätt i ugnen!
Den funkar lätt som fredagsmiddag! Det har blivit en hel del rätter med grädde den här veckan! Nästa vecka ska jag laga nyttigare middagar! <3

Recept  Sweet Chili kyckling gratäng

Ingredienser:
4 kycklingfiléer
1 liten purjolök
1 dl sweetchili sås
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
salt, peppar, cyennepeppar efter smak

Jag gjorde så här:

1. Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i mindre bitar så de får lite färg. Salta o peppra o lägg i en ugnsfast form.
2. Blanda Creme fraiche, grädde, sweet chilisås, purjolök i en skål, Salt, peppar o cayennepeppar efter smak.
3. Häll blandningen över kycklingen, strö över riven västerbottenost o ställ in i ugnen tills osten smält o fått fin färg ca 15-20 min.
4. Jag serverade med ris, min favvosallad spenat o granatäpple samt jordnötter.

Vilken perfekt fredagsmiddag!

<3

Ikväll är vi bortbjudna på middag! 

Men först lite fredags spinning så mina trötta lår blir glada!

Ha en underbar fredag!

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar