Petra Nyman Art & Design

fredag 1 maj 2015

Recept på grymt goda Spare ribs! Grilltiden är här!

Eller borde vara här ändå?!? Just nu är det regnigt o kallt här i Karlstad tyvärr!
Såhär inför långhelgen Valborg o första Maj vill jag ändå tipsa om ett recept på smarriga väldigt möra revbenspjäll jag lagade för nån dag sen!


  1. Recept möra Ribs!
  2. 2,5 kilo Spareribs
  3. 3 gula lökar
  4. 2 vitlöksklyftor
  5. 3 msk oxfond
  6. 2 dl barbequesås
Jag gjorde så här!
  1. Koka upp vatten i en stor kastrull. Klyfta löken o vitlöken.
  2. Lägg ner och spareribsen samt löken i grytan.
  3. Koka på medelvärme  i 1,5 - 2 timmar.
  4. Låt svalna innan du  penslar båda sidorna rejält med barbequesås.
  5. Grilla sedan snabbt på grillen

Köttet trillade verkligen isär! Det blev full pott från familjen!
Går verkligen inte jämföra med färdigköpta.
Jag serverade med coleslaw, fetaostsallad o ugnsrostad potatis. 

Blev så glad igår när jag körde spinning på KMTI och en tjej kom fram som tränar på KMTI o berättade att hon lagat många av mina recept på bloggen!
Vad glad man blir!

<3
Igår var vi hos våra underbara vänner Ika o T på en fantastisk middag! (kommer i nästa inlägg) Idag ska vi fira underbara Lisa som fyllt 40 år på matstudion där man lagar middag ihop med en kock. Det ska bli spännande!

Kram kram!

På återseende!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar