Petra Nyman Art & Design

söndag 17 maj 2015

Veckans middagstips v.21! Bla Danny Saucedos favoritlax!

Hej på er! Hoppas helgen varit bra! Tänkte ge er lite middagsinspiration inför veckan! Hoppas något ska smaka!
Måndag: Biffstroganoff recept hittar ni 

Ingredienser till måndagens biffstroganoff


TisdagParma gratinerad torskrygg med tomater, basilika o färska champinjoner
(se receptet nedan)
Jag blir så glad när jag hittar nya fiskrätter som är goda! Jag lagar alldeles för lite fisk tyvärr men den här var jätte god!

Parmagratinerad torskrygg med tomater, basilika o färska champinjoner (4 port)

600 g fiskfilé (lax eller torskrygg eller annan fisk;)
6 st färska champinjoner
3 st tomater
2 dl grädde
80 g parmesanost
1/2 kruka basilika
Smaka av med salt o svartpeppar
Jag gjorde så här!
1. Skölj och torka av fisken, lägg den i en ugnsform.
2. Häll grädden över fisken, salta och peppra.
3. Skiva tomaterna och champinjonerna och fördela över fisken.
4. Strö över basilika och riven parmesan.
4. Tillaga i ugn 200 grader ca 20-30 min.
Servera gärna med pressad potatis och kokt broccoli o citron.
BON APPETIT!

Onsdag: Så smarrig Kycklinglasagne Recept hittar ni  

Torsdag: Danny Saucedos favoritlax Recept hittar ni 

Fredag: Smarrig o enkel Pestokyckling Recept hittar ni 
Hoppas ni fått lite inspiration till veckans matlagning!
Har ni något tips tas det tacksamt emot i kommentarsfältet!;)

Kram till er alla!
Hoppas ni får en härlig söndag o bra start på veckan!

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar