Petra Nyman Art & Design

onsdag 1 augusti 2012

Fräsch Tabbouleh som tillbehör! Spontanbesök!

Vad jag tycker det här är ett fräscht tillbehör! Passar även på på Buffén!
 Man kan även ha bulgur i men det hoppade jag över igår.

Recept på Tabbouleh3 tomater
3 paket bladpersilja (ca 3-4 dl)
1 rödlök
1 citron (saften av)
0,5 dl extra virgin olivolja
1-2 msk flingsalt
Hacka allting fint. Blanda citronsaften, olivoljan och salt. Blanda allt väl och smaka av.
 Ställ in i kylen ca 20  minuter innan servering.


Recept på min kalla LCHFsås!
 1,5 dl vispad grädde
0,5 dl majonäs
0,5 dl turkisk youghurt
0,5 dl Mascarpone ost

Här har ni grunden, sen kan man i princip smaksätta med vad som helst!
Igår hade jag cayennepeppar o fransk senap, salt o peppar!
Det blev super gott till den grillade kycklingen!

Recept kycklingmarinaden
0,75 dl rapsolja
saften av 1/2 pressad citron
rivet citronskal
2 vitlöksklyftor
salt, peppar
Låt kycklingen ligga i marinaden minst 20 minuter


Mumsigt värre!


Alltid kul med spontanbesök!
Jag slappade i soffan o tittade på Allsången när Eva plötsligt dök upp som gubben i lådan!


Passade på o ge henne arbandedet jag shoppat  i Nerja!
En liten, födelsedagspresent!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar