Petra Nyman Art & Design

tisdag 24 maj 2016

Efter regn kommer solsken! Underbara grillade biffar med sting! Send My Love! Team Lise Sandahl!

Hej fina! Äntligen en ny vecka som startat på bästa sätt jämfört med förra veckan som inte var någon höjdare direkt. Jag måste ta tag i det här för att må så risigt en gång i månaden är verkligen OVÄRDIGT!!!  "Varför vara född till kvinna vecka"?!? Vissa veckor är värre än andra det är därför jag oftast förtränger det när veckan är över!
Att inte orka träna också gör ju inte saken bättre o det ska jag definitivt komma ihåg till nästa gång!

Haha....... den här bilden fick jag skickad till mig av Anna.

Med lite humor kommer man långt eller hur! ;D!

Nu har  jag tränat,  kört mina spinningpass både i fredags, söndags o igår o mår genast som en prinsessa igen <3

Träning kan vara den bästa medicinen som finns! Lyssna på den här nya låten med Adele, den går på repeat här hemma o jag skuttar omkring med världens energi o inspiration.

SEND MY LOVE med Adele så grymt bra!!

Många som frågat vart man kan köpa alla fina Lise Sandahl kläder jag har.
Här bla  på @Kaggensgatan11 som finns i Kalmar o nu även öppnar en sommarbutik som har premiär 23 juni. HÄR!

Jag är så lycklig o tacksam att jag blivit en del av underbara Lise Sandahl Team <3

Tack fina ni! <3 
Linda Modin Klemner som tagit detta fina foto på mig på vår Tabata Boost Trip resa till Marbella.
Har ni testat mina smakrika grillade fetaostbiffar? Ja men åh så goda om man gillar lite sting!

Recept Basilika Fetaostbiffar med sting

Ingredienser:
800 gr nötfärs
1 riven gul lök
1 msk kalvfond
1 pressad vitlöksklyfta
2 tsk HP sås
1 tsk Sambal Oelek
1 ägg
3 msk grädde
50 gr fetaost
ca 10-15 hackade basilikablad
1 krm cayennetpeppar
Smaka av med salt o peppar

Blanda allt i en bunke o forma till biffar, inte alltför små jag fick 8 st.
Tryck inte ihop smeten för hårt heller ;)

Dessa la vi på grillen men det går ju även bra i stekpannan.

Vi grillade även förkokta majskolvar som vi serverade med smör o salt.
Blandsallad med 1 tsk balsamvinäger, 1 tsk honung, lite flingsalt.

Jag gjorde en kall fetaostsås till.

Kall Fetaostsås
2 dl turkiskt yoghurt
50 gr smulad fetaost
Smaka av med salt o vitpeppar.

(vill man ha vitlök i så är det också gott men jag tyckte biffarna hade så mycket smak så jag ville ha lite friskare sås till som balanserade)

Nykokt svensk färskpotatis! Jamen jag bryter ihop vad gott! ;)))

Så här svettig var jag efter lunchpasset igår! Bästa jobbet man kan ha! Underbara deltagare på passet!
Lyckohormonerna sprider sig i kroppen hihi.........

Efter spinningen köpte jag med en supergod rostbiffsallad som var veckans sallad på MOLLYS HÖRNA på KMTI.

Det är ju obligatoriskt efter lunchspinningen på måndagar! ;D
R var iväg på jobbmöte så jag fick äta lunch by myself.
Solen var inte framme men det var otroligt varmt o skönt, hade Wahlgren o Wistam podden som sällskap;)
Tyckte föresten det var skamligt att inte Bianca vann Let´s Dance! Vilken duktig tjej o världens utstrålning!!!!
Haha det här är helt normalt i vår familj! <3 När barnen är hemma gosar de raklånga på golvet med hundarna!
Bella har haft en otroligt tuff vecka så hon var hemma o vilade upp sig vilket var välbehövligt <3
Mammas mat o mys!
                                
I söndags åkte vi först till morfar, sedan till Josefin o Claes o tittade hur de får det i lägenheten, sen direkt till KMTI för att köra mitt spinningpass.

På kvällen spelade  Barcelona så jag skickade en Snapchat till Claes när matchen började, det tog inte lång tid förrän de var hos oss hihi......"fotbollskanaltricket" hihi. 

Alla sätt är tillåtna för att få hem barnen en stund! <3

Igår kväll satte jag mig framför tv:n med dessa på fossingarna nu får vi se om jag får en storlek mindre om någon vecka när jag ska börja fjälla om 3-4 dagar. Har ni testat? Det är välbehövligt kan jag säga för just nu är det fötterna som Gud Glömde haha....

Bonniebus var till frissan igår också!  Josefin åkte dit med henne o jag hämtade henne!
<3

Hur söt får man bli <3
Rumpan är sötast när hon är nyklippt som ser ut som ett rådjur! ;)

Imorse vaknade jag 06:15, men ligger fortfarande i sängen, bloggar, dricker kaffe o kollar Nyhetsmorgon. R har åkt iväg till Sälen, Stöten för att titta till stugbygget där. Ska bli spännande när det är klart! 

Nu ska jag studsa upp o ta tillvara på dagen!

Kram o ha en fin tisdag! Jag har sådan inspiration till så mycket idag!

Jag känner mig lycklig o tacksam för allt!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar