Petra Nyman Art & Design

fredag 20 maj 2016

Inspiration till Let´s Dance final middag! Eurovision med vänner! Glassbomb o flera klädombyten!

Vilken grymt härlig dag kväll vi hade förra lördagen! Först tittade vi på fotboll på Tingvalla där CU vann för tredje gången på hemmaplan. Grattis killar! 

Sedan åkte jag hem o fixade inför att våra vänner Pierre o Anna (som vi även var till Thailand o Bangkok med) skulle komma på Eurovisionmiddag
Här kommer både recept o en bildkavalkad från kvällen. Kanske lite inspiration till finalen i Let´s Dance ikväll! ;) <3

De kom vi 18:30 tiden, vi började med lite champagne, jordgubbar o snacks.

 Dukade med mina Bubbles tallrikar från Mateus.
Servettringarna är från vårt favorit design hotell  Indigo Pearl där vi varit med Anna o Pierre tre gånger o det lär inte bli sista gången heller kan jag tro?!? <3

 Glasen från Orrefors o snacksen från Ica! ;)))) De hårda ostbågarna med chilismak asså! Såå goda!
 Jag hann precis hoppa ur duschen  o i Lise Sandahls klänning innan gästerna kom.
Enkelt med klänning för då behöver man inte matcha o hålla på! ;)
Försöker visa er hur snygg den är i ryggen!
  Och sidan där det är tunt genomskinligt tyg.
 Lite drapering runt magen o öppen slits! Tyget är hur mjukt som helst! Ännu en helt underbar klänning från denna underbara kvinna. Tyckte Leo print passade kvällens Eurovision också! ;)

Fast ni behöver ju inte titta på mitt blöta ofixade hår! Haha..

 Pierre o fina Anna som faktist kvällen till ära bytte kläder tre gånger..... haha
Mer om det senare! ;))))

 Vi bjöd på Oxfilé, färskpotatis, sallad, min rödvinssky o Icas Bea. (nästa gång ska jag slå egen bea) ;)

Det enkla receptet hittar ni HÄR!
 Gör inte som jag gjorde sist bara!!!! Ha jag hällde ut rödvinskyn i slasken o behöll det som skulle slängas bort, precis som när man häller av pastavattnet hihi så se till att ha en gryta under!!! Fort men fel ibland!!! ;D!

Salladen bestod av, blandsallad, rädisor, körsbärstomater, gurka, salladslök, sugarsnaps, och honungsmelon.




Skål på er underbara vänner! <3
R o Anna! <3
Våra män tog över i köket o vi laddar för att gå upp på vinden o kolla försnacket med Gina inför Eurovision.
Så här kul tyckte Pierre att det var i köket! ;)
Kaffe o min Eurovision efterrätt som är så enkel om man har ont om tid.

Jag köpte vaniljglass, hallonsorbet o chokladglass som jag blandade i en sockerkaksform med gladpack i botten.

Kula o blanda de olika glassorterna. Låt stå i kylen någon timme.

Stjälp upp på ett fat. Lägg blåbär o hallon i mitten o som lite dekoration. Vispad grädde runt om. Ringla till sist lite chokladsås.

Tada efterrätten klar på ett naffs!

Vi gick upp på vinden
Elsa på första parkett!

Vi trodde Molly skulle vara med så vi hade köpt lite "fire"till glassbomben! Hihi
Här har Anna fortfarande sin fina klänning på sig! Men efter en hallonfläck fick det bli ett första klädbyte hihi
Älskar dollars viloställning haha så söt....
Sedär ja är det Eurovision hör väl ett o annat klädbyte till?!
Den hallonfläckiga klänningen låg härmed i tvättmaskinen. ;D!

Så var det äntligen Frans tur! Tycker han gjorde ett bra framträdande. Slutade femma så det var ju väldigt bra!
Vinnarlåten kände jag inte alls igen! Inget som fastnat direkt! Jag trodde nog på Australien.
Våra godingar Elsa o Dollar tycker om varandra trots så olika storlekar <3

Det blev ett byte till för Anna då hon lånade en träningsoverall av mig eftersom hon inte hade lust att åka i morgonrock i taxin hem! Hihi Även om den är supersnygg! ;)

Tusen tack vänner för en supertrevlig kväll!

Det gör vi snart om igen! <3

Ikväll är det Let´s Dance final! Det ska bli en myskväll med brasa då regnet strilar utanför fönstret.

Dottern är hemma över helgen också så mysigt!

Ha en underbar fredag!

<3
Kramar Petra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar