Petra Nyman Art & Design

fredag 20 maj 2016

Grill och Poolhäng utbytt mot Pizza ock Brasa!

Idag är det fredag o spinning igen! Tack o lov!!!!
Den här veckan har varit en riktig "mensvecka" med utebliven träning, vissa gånger är verkligen bedrövliga man är så känslig o gråtmild.
Det räcker med att titta på ett tv-program eller höra en låt på radion hihi. Men nu är det över för denna gång! Så nu är jag tillbaka igen! Hihi.....

Förra fredagen innan min spinning åkte vi förbi älskade morfar 94 år. 
Vi  är lika bruna han o jag o lika solblekt hår. Han fick ju en liten stroke för några veckor sedan så han hoppas sååå på att han kommer bli bättre så han får flytta ut till sommarstugan där han brukar bo från maj till oktober. Hans lilla pärla vid Bomstad o Lövnäsudde.
Jag ska kika in till honom idag också innan spinningen! Han blev så glad sist, jag har lovat mig själv att bli bättre på det!
<3
Annars blev det puff-pizza o utbytt grill o poolhäng mot brasa på kvällen.
Salami, skinka, champinjoner, gul lök, tomater, riven ost.
En annan orsak till att jag varit så känslig är säkert att det är så tomt hemma när även sonen har flyttat.
Jag o R tittade iallafall på Let´s Dance på kvällen.

Heja Bianca säger jag, som även gick vidare till finalen! Så ikväll sitter jag bänkad!

Bella har även kommit hem över helgen som också haft en grymt jobbig träningsvecka med en massa rep. Ibland undrar jag att någon överhuvud taget orkar bli professionell dansare!?

Blod, svett tårar! Det är det som gäller!  <3

Det roliga är att det är inte många som tänker på vilket otroligt jobb, många timmar som ligger bakom en föreställning, eller bakgrundsdans.
Tänk på det nästa gång! ;)))
Jag har inte tränat sen förra fredagen så det kommer bli en befrielse idag, lyckohormonerna kommer sprida sig i kroppen <3 Jag vet det sen tidigare erfarenhet hihi

Men brasa kan det nog bli ikväll också?!? ;) Sommaren verkar inte komma förrän till veckan tyvärr.

Jag har lagat en massa Linas matkasse som jag ska lägga ut recept på också. Jag tycker det har varit supergod mat faktiskt. 

Annars hade vi  Pierre o Anna på Eurovision middag i lördags, mer om det i nästa inlägg ;)

Ha en underbar lördag! 
<3
/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar