Petra Nyman Art & Design

onsdag 7 mars 2012

I-landsproblem! Grillar grannen?!? Här har ni receptet!



Tänk att lite bottenfärg o några nya fransar kan göra att man känner sig hel igen!:-)
 I-lands problem jag vet!

 Nu fattas lite sol på näsan! Fy f-n va blek man är!
 
 
Det blev faktiskt riktigt gott!
Så varsågoda här är receptet!

Asiatisk kycklingfilé wok

4 portioner

1 gul lök (jag tog 1 röd också)
1-2 vitlöksklyftor (jag tog 2)
2 paprikor i olika färger (jag körde gul o orange)
4 kycklingfiléer
2 msk olja
1 burk (400 ml) kokosmjölk
2 msk ostronsås
1-2 tsk sambal oelek (jag tog 2)
salt,peppar
rivet skal o saft av en lime!
Jag spädde ut med 1/2 dl mjölk o fet cremefraishe (ca 3 msk)! Smaka av!


Skala o hacka lök o vitlök. Skölj och strimla paprikorna o hacka löken. Strimla kycklingfiléerna. Stek kyckling o grönsakerna i olja. Tillsätt kokosmjölk, ostronsås o sambal oelek o pressad vitlök. Låt puttra 5-10 min. Blanda i  rivet limeskal o saft. Servera med jasminris, mangochutney o en god sallad!

Bon apetit!

Uppdaterad hos frissan härliga Åsa på Clipodrom! =D

Wilma var inte så intresserad av Sveriges Mästerkock! Hon gosade ner sig i soffan hos en nytränad fotbollspelare!:-) 


Nagellacksremover helt SLUT! Mycket Ilands problem nu! Jag vet! Hittar inte nagelfilarna! Tur att man bara sitter hemma i soffan o tittar på "Mästerkockarna"!!! What a mess! Torra, nariga vinterhänder! Imorgon är det jag som kör Mary Kay´s Satin Hands och fyller på förrådet här hemma med Aceton!
 Så däså!

R  fixade en mysig brasa härnere själv sitter han o Claes på övervåningen o kollar fotboll!
 Dåligt samvete eller trött på mitt bloggande?!? :-) Bella sover hos Andreas i naatt!

Tittade precis ut genom fönstret! Ja se det snöar! Ja se det snöar! Eller är det grannen som grillar måntro?!?:-) HOPPAS!


2 kommentarer:

  1. Annelie Merrild9 mars 2012 kl. 08:53

    Vinterhänder må så vara...Men ringen är fortfarande jävligt snygg Petra!Kram Annelie i Fagersta :))

    SvaraRadera