Petra Nyman Art & Design

lördag 29 mars 2014

Ny Idol! Födelsedagsmiddag! 4 generationer!

I torsdags kväll hade jag bjudit hem släkten på Claes 19-års födelsedagsmiddag!
(vi saknade bara Bella o Jullan) <3
Oopsi födelsedagsbarnet hade visst fotbollsträning så han dök inte upp förrän ett par timmar efter att gästerna anlänt! Det är inte så lätt att få till det så det fick bli så ändå! 
Busy family!
<3
Han kom till slut ändå 19-åringen!

Här ser ni 4 generationer uppradade!
Häftigt!
<3
Love you all!

Hade lite körigt på torsdagen eftersom jag både hade Powerstep på lunchen o jobb vid datorn!
Jag gjorde det enkelt för mig! Ingen tårta utan marängsviss!
Snygg va?!? Ehe Speciellt nöjd med chokladsåsen som jag försökte skriva 19 med!
Ha ha det var ingen som såg det! ;)
De tyckte nog bara att jag fördelat chokladsåsen lite ojämnt! Haha
Så här ser det ut med "paketen" när man fyller 19! Då är det kuvert som står högst upp på önskelistan!
Jag fick en fin orkidé!
Min favoritblomma!
Så kul att Jamie följde med Leif (min morbror) o Gunilla hit!
Jamie är Gunillas barnbarn o han fullkomligt avgudar Claes!
När kommer Claes hem frågade han! Åhh vad jag längtar efter Claes!
Vilken goding! <3 <3 <3
Till slut dök han upp efter träningen!
Kolla in Jamie så nöjd han är! ;)

Vi skålade i Cider o lite bubbel!

Jag hade gjort lite tilltugg till Champagnen!
Lantbröd med Brieost, honung o oliver!
In i ugnen tills osten smälter!
Det är tusen gånger godare än det ser ut!
Även de som är skeptiska till oliver brukar älska det här!
Sen delar man bara i små tilltuggs bitar!
Mamis ulltottisar var också med o firade! Nyklippta dagen till ära!
Vår Elsa är inte lika gästvänlig! Hihi Hon knaprade i sig varenda liten torrfoderbit framför ögonen på Alice o Lillan! ;) Här ska inte delas med sig tänkte hon den lilla råttan!

Jag beställde grillbricka från Ica hos oss!
Toppen! Jag hade inte gjort det bättre själv!
Vällagat o mört kött! Oxfilé, fläskfilé o kycklingfilé!

3 olika sorters såser till!
Potatisgratäng o en grönsallad!
Allt detta för 149:-/ person, väl tilltaget med mat dessutom!

Charmtrollet Jamie satt så klart bredvid sin Idol Claes!
Åh busfröet Eddie satt bredvid faster Petra! <3
Eddie det såg lite torrt ut på din tallrik!?! ;)

Vi provade en flaska vin från vinbeställningen jag gjorde från http://www.wine-and-spirits.se/
Det här var ett franskt vin! Det blev faktiskt godare o godare efter varje sipp!

Torsdagens sena middag ned släktgänget!
Det blev lite bråttom mot slutet eftersom de mindre barnen behövde hem o lägga sig då de skulle upp tidigt nästa morgon!

 Vet inte hur många hejdå kramar Claes fick av Jamie!
Du får komma hit snart igen Jamie!
<3
Ta med dig mamma o pappa också!

Trevlig helg på er!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar