Petra Nyman Art & Design

lördag 29 mars 2014

Härlig lördag! Utställning barndomsvän Marie Sjölin!

Vilken underbar ledig lördag vi har haft! Solen skiner i Karlstad även om det inte är jättevarmt! Inte i mina mått mätt ändå! ;) Så kul vad alla lever upp när solen kikar fram o himlen är härligt blå! När jag var på Ica o handlade vet jag inte hur många som köpte grillkol! ;) Man ser massor av båtar på vägarna! (ja på släp alltså) Haha tyckte nyss vi tog upp våran! Vi har haft något varenda helg som tur var hann jag se min barndomskompis (bästis) ifrån dagis konstutställning på Galleri Bergman idag!
Sista chansen idag! Oj oj oj vilka häftiga målningar det var! Alltid så mycket häftigare att se dem in real Life än att se fotade bilder! Grymt imponerad! Det satt röda prickar på nästan alla tavlor tror jag! Tyvärr missade jag henne precis då hon kom dit lite senare men vi ska ta en fika någon dag har vi bestämt! Vi har många år att uppdatera! <3

Utställningen från "Slaveri till Paris"!

Så glad att jag kom iväg så jag fick se dessa konstverk! <3
På vägen hem åkte vi förbi Wienerkonditoriet på
 Rudsvägen o köpte varsin räkmacka till lunch!
Mmmmm vad jag var sugen på det!
 
Innan dess gick vi en långpromenad med doggisarna!
Elsa löper så hon kissar på varenda litet träd, buske, grästuva o lyktstolpe!
Det blev ingen Powerwalk precis! Hihi
Men skönt att  andas frisk luft o få dagsljus!

Min senaste investering!
Jag har ju suktat efter leopardmönstrade "sunglasses" så länge nu!
Äntligen fick jag plocka fram dem! <3

Här satt jag en stund i fredags o njöt i solen färdiklädd o redo för att åka till KMTI o köra min 80s 90s spinning!
Tycker synd om alla allergiska!
Denna ljuvliga årstid!
 
Mitt olivträd är stendött men står upp ändå! Hihi
Imorgon väntar ännu en ledig dag! Inget inplanerat!
Så skönt att bara ta dagen som den kommer!
 
Jag har fått ny inspiration också efter att ha sett Maries fina målningar!
 
Maybe tomorrow....... ta tag i penseln?!? ;)
 
 
 
Claes är på lagfest!
 
R kollar hockey!
 
Jag ska dra igång med middagen!
En ny kycklingrätt ska testas!
Visar er imorgon om det var värt att laga?!?
 
<3
 
Trevlig lördag önskar jag er alla!
 
/Petra


5 kommentarer:

  1. Åh,så vacker konst & coolaste "sunglasses" ....
    Ha en ljuvlig dag/Kram i goaste vårsol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så duktig Marie! Tack! Å tack det samma till dig!

      Radera
  2. Vilken härlig lördag och snygga solglasögon. Ja visst är det härligt nu & bättre blir det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!Ja verkligen en härlig årstid framför oss! Hoppas vi får en härlig sommar! <3 Kramar Petra

      Radera
  3. Vilken toppenlördag, duktig väninna du har. Får nog också hitta leosolisar såå snygga, helt i min stil. Nytt kycklingsrecept vill jag alltid ha. Kramisar Tina

    SvaraRadera