Petra Nyman Art & Design

onsdag 12 mars 2014

Enkelt kycklingrecept! Vårkänslor! Eoeglasses!

Hej på er! Hoppas allt är bra! Jag raderade precis alla dagens tänkta bloggbilder!
Men vad gör väl det när det är sol ute! Hihi 
Tummen i kläm! Jajamensan! :D
Jag hade tänkt ge er ett smaskigt kycklingrecept men alla bilderna försvann men då hittade jag de här istället! Det är ju också väldigt enkelt! God krydda o en baconinlindning!
Och den här dressingen som är så god så jag skulle kunna  äta den med sked! Hihi
Servera med sallad o ris eller klyftisar!
Enkelt gott o fräscht!
Jag ska ge er receptet på den grymma kycklingen jag åt igår också!
Utan bild men lova att ni lagar den för den var grym!
Jag skriver ner receptet i slutet av inlägget!
 
Jamen blir man inte lycklig så säg! I vår trädgård just nu!
 
 
 
 
 
Min Mellospinning gick toppen!
Ikväll blir det tuffare eftersom jag ska köra Powerstep!
Mitt första efter förkylningen! Men det ska bli skönt att verkligen få ta ut sig!
 
Nu till receptet på den superenkla o väldigt goda kycklingen!
 
Ingredienser:
Tvådelad kycklingfilé (minutfilé som de gör reklam för nu)
2 dl cremefraiche
2 dl riven västerbottenost
6-8 skivor strimlad rökt skinka
1-2 vitlöksklyftor
1 msk kycklingfond (kan uteslutas)
 
Gör så här!
Lägg kycklingfiléerna i en ugnsfast form
Blanda resten av ingredienserna o bred smeten över kycklingen
Spar lite riven ost att ha på toppen!
 
Sen skjuts in i ugnen 200 gr i ca 30 minuter! Eller tills kycklingen är genomstekt!
 
Så mör kyckling blev! Mmmmmm
Det var dagens middagstips!
 
Passar perfekt en Lill-lördag som denna!
 
Kram o njut av alla vårtecken som dyker upp lite var stans!
Hela Instagram o FB svämmar över av glasögon, blommor o kaffelatte!
 
Själv är jag grymt sugen på att klicka hem dessa! Vill ha!
 
 
 
Puss på er!
Nu ska jag fortsätta öva mig med pincetten!;) Pillrigt men det går framåt!
 
<3
 
/Petra
 

4 kommentarer:

  1. Aj aj på den tummen finis...
    Tack för det goda receptet :)

    /Kram i vårsolen

    SvaraRadera
  2. Aj aj tummen såg inte bra ut. Har du pop spinningen på fredag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malin tyvärr inte den här fredagen heller! :( Ha en toppendag! Kram Petra

      Radera