Petra Nyman Art & Design

lördag 15 mars 2014

Vip vernissage! New York konstnären Mats Pehrson!

Det var inget dåligt kalas vi blev bjudna på! En helt underbar dag o vilken fantastisk konstnär han är Mats Pehrson! Väldigt unika New York inspirerande målningar med inslag av fotografier! Så häftigt att få se!
Här är jag o konstnären himself!
Första gången han var i Örebro!
Vi checkade alltså in på Clarion där även Vernissagen var!
Sicken tur behövde jag inte sakna doggisarna där hemma heller! ;)
 
Den här målningen gick lös på 46 000:- men så häftig bild! Nästan 3 dimensionell! Alla hundägare i New York som är ute o rastar sina hundar!  Dogwalkers! Han hämtar sin inspiration från vardagen i New York berättade han! Oj vad jag ska fota när jag kommer till NYC! Det närmar sig med stormsteg! Åh vad mysigt det ska bli att träffa Bella igen! <3 Längtar!
 
Målningarna låg mellan 10 000 o 46 000
Då är de tydligen ännu dyrare i New York där han är väldigt känd!
 
Det bjöds på snittar o bubbel!
 
Jag o Eliz minglade runt!
 
Sjukt häftiga tavlor!
 
Varför inte lite snöre?! :)
 
Brooklyn Bridge! Den gillade jag! Som vanligt är det svårt att fota målningar!
Men det var ett väldigt djup i tavlorna!
 
Efter vernissagen var vi bjudna på middag i restaurangen Kitchen & table!
 
Skål! Det blev två långbord o konstnären var med hela kvällen så gissa om jag passade på att fråga ut honom om sin målning! Så spännande att höra hur han jobbar? Hur många tavlor han håller på med samtidigt! Om han har musik när han målar?!? Ja o typ tusen konstiga frågor till!
Frågar man inte får man inget veta?!? Hihi
 
Torskrygg till varmrätt! O olika chokladmousser till efterrätt!
Yummi!
 
Efter middagen drog vi iväg till ett nyöppnat ställe i Örebro som var jättefräscht!
MAKERIET! Missa inte det om ni är i Örebro!
 
Där träffade R typ alla sina ex tror jag hehe!
Min man kommer från Örebro om ni missat det!:)
 
Yepp! Tiden rann iväg as usual!
Men galet trevligt!
Tusen tack Staffan o Rickard för att vi blev bjudna på allt detta!
Vi valde att hoppa över hotellfrukosten?!? Istället innan vi åkte hem var jag bara tvungen att äta Örebros bästa pizza! Så himla god! Mittemot filmstaden Paolos tror jag stället heter!
 
Eliz o Per gjorde oss sällskap!
 

 Var tvungen att ta en bild på Örebros vackra slott innan vi rullade hemöver!
Nu är vi hemma! Det här är en riktig lyxhelg!
Nu ska jag nämligen hoppa i duschen! För kl 18:00 är vi bjudna till våra vänner Ulrika o Thomas!
Kanske grabbarna ska planera årets överraskningsresa (bilsemester i Sverige)! Den var ju Amazing förra året! Då vi bla bodde på slottt, besökte glasriket o spaanläggningar! Jag o Ika hade ingen aning om vart vi skulle! Sjukt kul o spännande!
 
Hoppas ni har haft en underbar helg so far!
 
Trevlig lördag på er!
Puss!
 
<3
 
/Petra
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar