Petra Nyman Art & Design

måndag 4 juni 2012

Vissa dar går allt fel?!? Påbörjad rensning o God Pastarätt!

 Det började med att jag inte hittade min handväska när jag skulle åka o köra spinning o pilatesklass! Sprang runt som en idiot o var till slut tvungen att åka utan väskan med "muffen till headsetet i"
 (obehag av att inte veta vart väskan med alla kort osv är hemsk)!
 Hittade inte pilatesskivan heller...hade en svag  känsla
av att den fannns i mitt skåp på KMTI?!?
Håller tummarna!
Detta ledde till att jag var lite sen till passet!
 När jag skulle köra igång  klassen fungerarade inte headsetet! Någon  hade ryckt ut sladdar o jag visste inte hur de skulle sitta?!? Fick köra utan headset! Tur att man har magstöd!:-)
 När jag fortsatte ner till spinningsalen (10 min mellan klasserna) hade jag glömt vattenflaskan,
 sprang o hämtade den med andan i halsgropen!
 Tittade upp på klockan i spinningsalen o konstaterade att det hade varit strömavbrott så den gick helt fel?!
Vi bygger nämligen om ventilationen! Dessutom fungerade inte dimmern på ljuset så jag fick köra  med spotlights rakt i ögonen eller i halvmörker! Teknikens underbara värld?!? När jag äntligen skulle köra igång klassen hader jag satt på mig bältet till headsetet upp o ner! Jag hade ställt in cykeln innan pilatesklassen men upptäckte att jag glömt höja styret?! O till råga på allt körde jag igång med fel cd, jag hade två stycken!
 Så jag hade ingen koll på upplägget o låtarna!

Yes!
 Vad jag var nöjd när jag  klarat av klasserna ok alla verkade glada o svettiga!
Jag drog över klassen med 5 minuter men det bjöd jag på!
När man känner en sådan inre stress inser man att man har användning
 av sin långa erfarenhet som instruktör!
;-)
Pokerface on!



När jag kom hem fick jag för mig att rensa det proppfulla kylskåpet!
Plockade ur hela kylskåpet!

Fick sällskap av både Robert o Bella!

Vi slängde nog minst sex kassar med gammal mat!
Hur har allt fått plats i kylskåpet?!?

Tada!
 Nystädat kliniskt rent kylskåp!
Nästan tomt blev det dessutom?!?
:-)

Bella fixade en god pastarätt som Andreas syster Linnea brukar laga!
Supergott!
Stek Chorizokorv
Blanda i:
Körbärstomater
Cremefraiche
Grädde
Pesto
Ruccola
Servera med valfri pasta!
Vi körde med den här supergoda pastan Bucatini n. 9. Lyxig variant lite tjockare som sugrör ungefär!
Testa den om ni inte gjort det tidigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar