Petra Nyman Art & Design

söndag 15 april 2012

Recept på Grillade marinerade kycklingfiléer!

Gårdagens grillfest! En sallad piffades upp med fetaost och melontärningar!

Riktigt god marinad till kycklingen!

Recept marinad till kyckling

Rivet skal av två citroner
Saften ur en  pressad citron
2 tsk rosmarin, eller 3 kvistar färsk rosmarin
1 msk soja
2 tsk spiskummin
1/2 tsk tabasco
1 tsk salt
1/2 dl olivolja

Grillade marinerade kycklingfiléer!
Med en cremefraiche sås med lite honung, cayennepeppar och lite västervikssenap!

Nu till kvällens middag! Jag funderade o funderade o till slut bestämde jag mig för!

Spagetti!


o Köttfärssås! :-)

Idag har jag stått i köket hela dagen känns det som!
Ur o i diskmaskinen, handla mat laga mat ur i diskmaskinen igen! Fattar inte vart allt kommer ifrån?!?

Men jag har hunnit med att köra två klasser också!
 Pilates och spinning som båda var fullsatta!
Sånt ger mig härlig energi!
Karlstad är helt otroliga på att hålla igång!
Fortsätt så Karlstadbor!
Nu ska jag spana in Mästarnas Mästare på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar