Petra Nyman Art & Design

måndag 9 april 2012

Påskafton hos mamma! o Pinsam morsa!


Tofflor! Morgonrock!
 En snabbis till Ica!:-)
Claes ska till Göteborg imorgon, Annandag Påsk för Seriepremiär och behövde diverse färdmat!
Jag nyduschad efter Power-step klassen orkade inte göra mig iordning!
 Bella o R fixade med middagen!
- Claes nu åker vi! :-) Du får hoppa in o handla!:-)



Det värsta var att grannen parkerade bredvid mig
 men jag lyckades gömma mig!?!? Hi,hi

Börjar bli bortskämd! Nygrillad fläskfilé!

Bella o Robert fixade middagen ikväll!:-)
 (vilket jag trodde jag skulle göra när jag kom hem från KMTI).-)
 När jag kom hem från Ica ("morningstylad") var det bara sätta sig till bords!

Claes hade önskat hasselbakspotatis, rödvinssky o bea till middag!

 Bella googlade och fixade en perfekt rödvinssky!
 Bean glömde vi bort o köpa!.

Tack för en underbar middag "mina älsklingar"!


Pyssel Bella!
 Hon var till Panduro o köpte lite pyssel i torsdags!
 Det var bara bruna kulor från början!

Hon kommer bli den perfekta mamman som pysslar
o dessutom steker perfekta pannkakor!
:-)

Lite tilltugg o gott i glasen
 innan Påskmiddagen är framdukad hemma hos mamma på Gustavsberg!
Farmor o farfar som kommit från Täby, gammelmorfar, Andreas, Bella o Robert!
*Mys*

Snart ska vi slå oss ner!

Traditionell Påskmiddag! Här är det varma!
 Köttbullar, jansson, omelett med underbar svampstuvning, prinskorvar
potatis kokt med dill till sillen o laxen!

Varmrökt Lax,, hjortonsås, sillar, ägghalvor med räkor o rom majonäs, ostar o sallad!
Vi blev proppmätta kan jag lova!
Vi fick med oss massor med mat hem som blev dagens lunch!
Lika mätta idag!


Många samtal o berättelser! :-) Gammel-Morfar i mitten:-) Farmor till höger:-)

Cheesecake!
Recept " Halv Åtta hos mig"
 Mamma den här var supegod o inte så söt!
 Passade mig perfekt!:-)
Mumsig!
(mamma hade en riktig dyngförkylning o hade ingen egen smak):-(

R ur bild, Claes, Andreas, gammelmorfar snart 90 och farfar snart 80! Det var sport på TV!!!
 SPORT är den här familjens signum! :-)
Två fotbollspelare!
En fd bandyspelare !
En fd lärare på GIH!
Lite soffhäng innan desserten!

Syskonkärlek!
 Syrran har inte en chans o inte mammi heller?!
:-)
Pappa på gränsen?!?

Lycka till med seriepremiären Carlstad United imorgon!

Nu kollar jag Britney på Svt 2!
Lite kul eftersom vi såg henne i Globen!

Glad Påsk på er!










Idag är en tung dag!
Christer vi saknar dig så mycket!
Kommer aldrig glömma Påskdagen 2011
Å alla andra Påskar innan dess!
Tänk när vi var hela familjen på Gran Canaria tex!

<3
http://www.youtube.com/watch?v=S09F5MejfBE&feature=related


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar