Petra Nyman Art & Design

onsdag 11 april 2012

Två flugor i en smäll!

Imorse vaknade jag före 6:00! Somnade vid 01:00!
 Alldeles för lite sömn för mig som kräver 7-8 timmars skönhetssömn:-)
Njöt ändå av lugnet o den tidiga morgonen! (trots fortsatt skitväder)
Drack en balja kaffe o åt frukost innan jag skulle träffa Solweig kl 9:00
 (som är  min Chef på SamC) för ett utvecklingsamtal!
 Vet inte om det var därför jag vaknade så tidigt eller somnade sent?!?
 Eller om det  var för att jag såg "Wermland forever" igår på Svt3 :-)?!?
Ja vad ska man säga?!?

 Jag  inser verkligen att jag har två helt underbara jobb! Jag är otroligt lyckligt lottad!
Det gjorde mig på gott humör o träffa några glada, pigga kollegor!

Dessutom fick jag med mig den här härliga tröjan o sjalen hem! En tjej som börjat hos oss importerade kläder tidigare! Nu reade hon ut dem till halva priset!  Märket är Miss Baron.
 Kände att jag behövde piggas upp med lite färg i regnvädret!
Elsa är inte många meter ifrån matte! Hon riktigt beundrar mina inköp! Hi,hi!
Imorgon bitti  fick jag dessutom en återbudstid till Åsa på Clipodrom för lite färgning!
Yes, det börjar ordna upp sig!


Dagens lunch blev rester från igår! Fast med nykokt pasta!
Köttfärssås kommer jag aldrig att tröttna på!

Gårdagens middag fortsatte däremot i träsket! Maxburger! (som inte ens var god)
 Men nu ska jag ta tag i matlagningen igen!
Nya recept väntas på att bli tillagade!
Jag lägger ut recepten här på bloggen!

Gurktricket!
Jag slänger ner gurkbitar på golver o hundarna tävlar om vem som får flest bitar!
Standardtävling här när jag skär sallad! Tror ni Cesar skulle bli "impressed"!?!?

Nu ska jag fortsätta fånga dagen med lite jobb!:-)

<3
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar