Petra Nyman Art & Design

fredag 15 juli 2016

Pray for Nice! Pinchos! Snart reser vi!

Vaknade imorse då jag fick ett sms av våra vänner som vi var ute med på Pinchos i går kväll.

De hade fått nyheten när de cyklat hem vid strax före 23:00 tiden igår kväll. Eller nyhet o nyhet en pappa som ringer för att tala om att de lever! <3

Annas pappa hade ringt i chock o berättat att han o hennes mamma hade kommit undan lastbilen bara ett hårsmån ifrån. 

DET ÄR FÖR NÄRA NU <3 

Mina tårar rinner, vad är det som händer i världen??  Oskyldiga människor som är ute i folkvimlet glädje för att fira sin Nationaldag. 

Tack gode gud för deras änglavakt men tänk alla andra som sörjer nu, sina nära o kära eller de som kämpar för sina liv.

Den bilden är nog omöjlig att bli av med i sitt huvud, så overklig, helt omöjlig att ta in!!!!!!!!!!!


Jag o Anna <3 igår kväll .....

.....någon timmr senare är hennes föräldrar med om det mest skrämmande man kan tänkas vara med om! En mardröm!

Tack gode gud att du har dina föräldrar kvar i livet 

<3

Vilken skör tråd livet hänger på <3 
Här står det om Annas föräldrar i tidningen! Annas pappa som intervjuas om detta hemska ögonblick!




Några timmar innan!

Vi tog bussen i igår kväll vid 20 tiden (10 min in till stan)
Världens gosigaste Molly var också med. Vi som umgicks varje dag när vi var i Thailand senast! <3
Molly kom på en tjejgrej som hon sa!

-Kom Petra ta med dig mobilen! Hihi så underbar hon är!! Hihi Så lik Bella när hon var liten! <3


Så helt plötsligt styrde  hon upp en bloggbild sötisen! <3

Vi skrattade gott åt hennes långa pekfinger hon fått på handen.... Hihi...

Vi hade så mysigt på Pinchos åt en massa goda tapas o pratade om livet!

Bla vad viktigt det är att ta till vara på alla stunder, vi sa att vi skulle hitta på utflykter göra saker som inte alltid behövde vara en resa långt bort....

Det finns så mycket bara i Värmland att utforska konstaterade vi.
Det var första gången vi var på Pinchos o vi tyckte det var jätte bra!

Man beställde med en app, gick o hämtade dryck o mat själv.

Super smidigt (det var våra män som hämtade hihi) Sen betalade man bara med Appen.

Kanon ju! Det var supertrevlig personal o inte dyrt!

Kockarna står i öppet kök o jobbar det är alltid trevligt tycker jag.


Åh fick den här bilden från Anna.... mitt hjärta går sönder när hon valde den här pyjamasen igår kväll.

Söta Molly! <3 Med mormor o morfar i Nice!

<3
Så skönt att riva av ett Tabatapass  som det blivit alldeles för få av sista tiden!!!
Saknar min älskade kompis PT-Lisa!
Även om hon inte bara kör med mig!<3 En sann vän skulle jag beskriva henne som! <3


Ska bli bättre i Nerja! Fast det har aldrig hänt förut! ;)))
Träning är bättre än meditation konstaterade både jag o Anna för att få ur sig ångest o oro <3
Mina små hundar vad jag kommer sakna er när vi åker till Nerja snart!

 Men som tur är både mamma, Bella, Claes o Josefin med <3
Det ska bli så mysigt!

Salladen från Mollys Hörna på KMTI är så god o den har vi ätit många dagar här i sommar ;)

Jag har glömt att visa de sista bilderna från vår överraskningsresa med R o T också! Vi rullade hem från Vadstena o stannade i Askersund för en sista lunch med gänget! <3

En liten regnskur hann också med vi är ju i Sverige!?
 Annars måste jag säga att oj vilken tur med vädret vi har haft o vilken resa ni fixat åt oss R o T!

Helt oförglömlig! Kram o tack för denna resa <3
Ika är helt otrolig på att lyssna in människor, ta hand om, jag vet inte hur jag ska beskriva henne men aldrig rädd för att ta kontakt!

Ser hon någon som behöver hjälp med att gå uppför ett par trappsteg  till en affär hjälper hon till!
Jag blir lite paralyserad men jag lär mig av att umgås med henne!
Hon hjälpte en gammat tant på tunnelbanan i New York som var sjuk!

Hon är underbar mot alla människor o så borde vi alla vara! <3 Men man blir handlingsförlamad men aldrig hon!

Rökt lax med romsås o färsk potatis.


Askersund är också en gullig stad.

 
De har nog kört på temat "gulliga städer! i år R o T på överraskningsresan?! 
<3


Vi skulle hoppa in längs vägen o säga hej till ett par kompisar till Ika o T så Ika köpte med sig de största kanelbullarna jag skådat! ;)
Men min lilla mästare i shopping hittade visst en inredningsbutik på 350 kvadratmeter en liten bit
därifrån så där blev det ett litet stopp också.
Ika kommer sällan ut tomhänt ur en affär hihi! Samma intresse hon o jag! <3

Ni förstår ju att jag tycker det är kul för jag behöver aldrig bli nervös för att inte hitta någon shopping tillsammans med mitt <3

Tycker jag inte om att shoppa ska jag snabbt besöka läkare för då är det något allvarligt fel på mig!?

Hihi!!
Sista stoppet så somrigt det var hos deras vänner.
Hästarna fick ha täcken pga alla broms som attackerade dom.


Nej nu ska jag ladda för spinning! 

Det behövs idag o på väg hem igår från Pinchos träffade jag en gammal barndoms kompis från sommarstugan så hon o hennes barn o systerbarn ska följa med på min spinning i em! Så kul!

Jag har börjat småpacka lite! 

Farmor o farfar är på väg från Stockholm för att passa våra "odjur <3" när vi är i Nerja. 

Bella kommer hem från Stockholm imorgon tidigt!

Jag ska hämta ut två paket bla från Lise Sandahl <3

Skriva handlingslista!

Nu ska vi njuta av livet, varje dag är en gåva känns det som!

(en gammal kompis från förr Anette hittade mig på FB också så glad för det, vår första resa vi gjorde i vår ungdom  var just Nice hon jobbade också med mig o Ika på Statt)


<3

Var rädda om er! Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar