Petra Nyman Art & Design

tisdag 12 juli 2016

Avsmakningsmeny på Vadstena Klosterhotell!! Inte lika högt till tak idag! Vinkällare av rang! Roadtrip del 4!

Så här glada blev jag o Ika när slutdestinationen för kvällen var vackra Vadstena o vi skulle bo på Vadstena Klosterhotell ;D!
Det hade tydligen varit lite krångel då R som bokat hotellet ringde på vägen för att fråga vilken tid som gällde för avsmakningsmenyn då fick han svaret att det inte fanns något hotellrum bokat i det  namnen?!? WHAT!  Men som tur var fanns det lediga rum ändå. Hade varit lite jobbigt att sova i bilen! Hehe...

Fick frågan om min tunna tunika på Instagram o den fanns tydligen att beställa på Kaggens Gatan 11

HÄR! Det är en Lise Sandahl såklart! <3


T tar gärna över kameran pga att då slipper han vara med på bild själv så genomskådad!

Bästa gänget påväg till restaurangen o avsmakningsmeny.
Shortsen finns också på Kaggens gatan 11 HÄR!
Från värsta regnovädret till att solen sken upp när vi kom fram till Vadstena.
Lite blåsigt dock o klockan var  18:30 innan vi checkade in.
Kul o se om det finns något rum till oss?!
Tyvärr var deras SPA under renovering så vi fick klara oss utan behandlingar.
Här bodde vi!
Romantiskt med skådespel utanför fönstret! Hihi

Här ser ni lite bättre mönstret! Lises klassiska påfågelmönster så vackert! Tunt härligt genomskinligt tyg.
Våra män R o T! <3


Då är vi på G igen! Vi åt fem rätters då 7 rätters blev lite för knapp tid! Så synd om oss! Haha NOT!

Men wow så gott det var! Nu vattnas det nästan i munnen!
Små rätter med det perfekt kombinerade vinet till det är så sjukt kul med mat o vin när det i munnen! Nu höll jag på att skriva ett fult ord!!!! Hihi
En proffsig servitör också som beskrev allt in i minsta detalj.

Den här rödingen ja men jag dör så gott det var!
Han var kanske inte lika duktig på att knäppa kort?! ;)
Ostar som fjärde rätten! Så gott!
Femte orkade jag knappt smaka på men en klassisk Creme Brulee som var i stabbigaste laget eller så var jag bara för mätt!
Äter ju hellre förrätt än efterrätt jag! ;)
Vi fick en liten visning i deras häftiga vinkällare när vi ätit klart middagen.
Lite läskigt Ika? <3
Den här lilla  kompisen var tydligen hittad vid någon utgrävning här så nu tyckte de att han skulle få bo här i vinkällaren!
Inte högt till tak idag inte!??????!!!! HAHAHA........... Inte som gårdagen! ;D!
Men sedär! Den där kanske vi ska knäcka så får vi lika kul som gårdagen?

Haha tyckte han sa att den kostade 145 000:- den lilla nätta champagneflaskan!

En häftig vinkällare!

Vi somnade före tolvslaget o fick vår askungesömn den här natten tack o lov!

Jag vaknade kl 08:15 o fick väcka R 9:30 för att vi skulle hinna med frukosten <3

Vi vaknade till en strålande morgon o tog en promenad in till staden.


Hittade en fin regnkappa från Ösregn men när jag tittade på priset hängde jag tillbaka den Hihi
2000:- för en regnkappa?!? Regnar det verkligen så ofta i Sverige?

Vi hittade iallafall en hel del snyggt på Rea bla den här bomberjackan från Lexington för 1250:- ord 2500:-

Det blev istället för ansiktsbehandlingen konstaterade jag! ;)
Vilka härlig dagar vi har haft!
Det blev en kortare dag "natt" än vad vi brukar men efter alla upplevelser var vi mer än nöjda!
Puss min älskade Ika! Vi rullade sakta hemöver men det blev några till stopp längs vägen.
Passade på att ta några outfits bilder längs vägen!
Klänningen från Lise Sandahl

Finns att beställa på http://kaggensgatan11.dinstudio.se/
Vad är en bal på Slottet!?

Jag har redan min prins annars skulle jag ha liftat med dig!

<3

Vilka dagar! Så mycket skratt!

Nu kommer ett sista inlägg från resan!

Kram på er!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar