Petra Nyman Art & Design

tisdag 12 juli 2016

Äntligen på väg på vår årliga Roadtrip! Överraskningsresa del 1! Sommar Sverige o kulturpoäng!

Hej! Nu har jag äntligen fått ordning på alla bilder från vår bilsemester! 
Det här är ju som ett litet familjealbum för oss mig, Ika, R o T så det blir många bilder o många inlägg. Trodde ingen väntade på dessa inlägg så jag har inte gjort mig någon brådska utan låtit alla intryck sjunka in först!!

Men för de som undrat vad våra män hittade på den här gången så kommer inläggen nu! Kommer bli minst fem stycken?!? ;D!

Vi drog i väg 10:00 (blev en halvtimme sen) i onsdags morse.
Wii vad det är spännande att inte ha en aning om vart vi ska någonstans!
Piff o puff var såklart tvungna att tvätta lite på sina bebisar <3

 Haha, jag o Ika är precis lika ointresserade av bilar?! Vi har andra gemensamma intressen istället nämligen SPA, kläder, god mat, hundar o fotboll;)

Grattis föresten till CU o båda våra söner Tom o Claes som gjorde mål i matchen mot Piteå o kom hem efter 220 mil med 3 viktiga poäng! <3
Vilket väder R o T beställt också! Första stoppet för lunch i småstadsidyllen Mariefred.
Fina Ika! <3
På strrrrrrålande humör!
Efter lunchen skulle vi samla kulturpoäng genom att besöka Gripsholms Slott, det är ett av få slott jag känner igen på bild.

Vi valde alla rimmad lax o dillstuvad potatis så gott! Ika o jag som lärde känna varandra när vi serverade på Stadshotellet i Karlstad får alltid nostalgi av denna rätt då den serverades på sommarmenyn där.
Ika har inte riktigt vant sig med att vara med på bild än (haha hennes min) Men hon skulle snart få vänja sig! Hehe....
Sedär ja!!!! <3 En glass (citronsorbet) efter middagen slank ner!

Jösses vilka doningar det  fanns på Gripsholm Slott även kallat Gustav Vasas Slott! ;D!!!!
Det var hur stort som helst o hur många rum som helst! Jag trodde aldrig vi skulle hitta ut ettag?!?
Ika posar redan vant!!! Puss på dig! <3
Här i en teaterlokal på slottet var det så knäpptyst så vartenda andetag hördes
Ett familjeporträtt!
Innan resan fortsatte var vi tvungna att kasta en slant i lyckobrunnen
vilket skulle visa sig  vara ett lyckokast! Fortsättning kommer i nästa inlägg! ;)

Mälaren o så vackert i Sommar Sverige.

Självklart måste man ha en Selfie med?!??? Vem var nu detta då?! Haha någon som vet?

Kram o Gud vad kul det är att blogga om vår resa o uppleva allt igen!

Många inlägg kvar! Håll utkik!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar