Petra Nyman Art & Design

lördag 26 december 2015

Uppesittarkväll! Julafton! En Fröjdefull julhelg!

Hej på er! Hoppas ni har haft en fröjdefull jul! Jag har inväntat julstressen som alla pratat om sen första advent men vet ni vad, den dök aldrig upp!?! What?  Jag vet inte om det är för att vi inte köpt så hysteriskt mycket julklappar i år som när barnen var små!  I år blev det swisch istället hihi. Eller så minskar kraven med åldern hihi. Men mysigt hade vi. LYCKA när alla barnen är hemma!
O alla nära o kära då trivs jag som bäst!
<3
Nyss hoppat ur duschen så håret var fortfarande blött, men jag fick på mig en röd julklänning innan middagen ändå inköpt i San Fransisco förra året! ;)

Mamma hade bakat jultårtan! 
I år var vi hos oss o firade jul, då både farmor, farfar o Julia kom hit. Annars brukar vi alltid fira hos mamma. Det var skönt att slippa ta med tre hundar också utan att de kunde vara hemma.
Jag o Bella klädde granen dan innan julafton.  Julia, farmor o farfar kom inte förrän lite senare på kvällen. Julia R:s stora dotter jobbar i smyckesaffär i Örebro så hon åkte direkt efter stängningen till oss. Sonen kom även hem från Nerja dan innan julafton.

Julfina pinglor!
<3
Vi fick tag i en väldigt liten gran i år men det var den som var kvar typ! 


Det enda ev lilla stressmomentet var att all mat ska vara varm samtidigt hehe
 O att strumpbyxorna gick sönder, men det löste sig Bella hade ett par till. ;)

 Dukat o klart o alla ljusen är tända!

 Ny griljerad julskinka!

Snart ska julmiddagen intas!
Men vi välkomnade alla med lite glögg o pepparkakor med ädelost först!
Farfar, jag (med blött hår) Bella, farmor, Julia o Claes.  Bara morfar o mamma vi väntar på!
Brorsan jobbade så de var inte med i år!

 Claes, farmor, mamma o morfar!
Hela gänget! Oj vilken mörk bild det blev!
<3
Skål o GOD JUL!
Tre proppmätta som pustar ut i soffan!
 Annars hade vi så klart uppesittarkväll med Bingolotto! Ingen vann i vanlig ordning!
Tror alla har tradition att spela Bingolotto dan innan julafton?!
Dagen till ära hade vi införskaffat nya duttpennor! Haha inte ens det behövde vi stressa upp oss för!?
Vi körde julklappspelet på julafton, alla hade köpt två paket var för en hundring styck sen fick man sno av varandra på tid! Riktigt kul faktiskt!
Vi gick upp på vinden  för där hade vi ett lite större bord!
Min morfar o jag!

 Kaffe o tårta slank också ner! Även risgrynsgröt o skinkmacka lite senare på kvällen!
;D!
Farfar har julslipsen på sig!
Min designade skärbräda kommer också finnas i min webshop snart!

Bella har också varit till tjejligan o kört julklappspelet!

Igår åkte Julia hem till Örebro, farmor o farfar tar tåget till Stockholm i em.


Igår var både Claes o Josefin här o åt lite julmat (rester).

Jag älskar när alla är här!
 En fridfull jul som jag önskar att alla har fått!

Vi har promenerat, tittat på film, fixat i köket o bara myst!

En underbar jul helt enkelt!

Snart är det nytt år!

Det ska firas in i Branäs!

Kram o God fortsättning!

<3

/Petra



<3 <3 <3

Såg ni förresten Jul hos Parneviks?!?

Så himla kul! Hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar