Petra Nyman Art & Design

söndag 27 december 2015

Godaste kycklingrätten med curry ever! Carlstad United vinnare av Julcupen 2015!

Grattis till killarna i CU som vann futsalcupen idag med bara 2 avbytare, grymt bra jobbat!
Är lite nervös när det rapporterats olyckor hela dagen pga snöovädret som plötsligt kom från ingenstans o Claes  ska köra hem från Arvika.
Snön kom några dagar försent för jag tror väl de flesta hade en grön jul i år?
Så skönt att inte behöva äta julmat idag igen! Hehe Nu smakade min kyckling curry godare än någonsin! Det här är verkligen favorit i repris men den är så GOD!

Ingen curryrätt som man kommer ihåg  från skolbespisningen utan en väldigt smarrig rätt!

Jag har skrivit det förut men ska ni laga en enda curryrätt till så är det den här ni ska laga!

Receptet kommer nedan!

 Nej ingen skinkmacka till frukost idag utan ett hederligt stekt äggmacka med kaffe!
Mums!

Vitt ute!


Ni har fått det förut men det tål att upprepas! Hehe

Receptet lyder!
 
kycklingfilé
1 purjolök
2 msk kycklingfond
2 dl vatten
2 msk curry eller mer?!? Smaka av!
3 msk het mangochutney
2 dl cremefraiche
2 dl grädde
soja
2 avocado
Stek kycklingfilén och purjon! Pudra över curry, häll i vatten fond o mangochutney.Låt puttra 5 min.
Tillsätt grädde o cremefraiche! Koka ytterligare Ettag:-) Smaka av med soja salt, peppar!
Tillsätt avocadon precis innan servering!
Servera med god sallad, ris och strö gärna cashewnötter över grytan!

 Det blev lika gott som alltid!
O då är det inte ofta jag berömmer det jag gör!
 Här har ni en som älskar snön! Hon far som en galning runt i snön! Haha

Ett litet snömoln!

Elsa Chihuhuan vägrar att gå ut!

Wilma vår Jack Russel står vid dörren o gnäller för hon vill ut o äta snö!
;D!

Just det! Jag vann i Yatzy igår också! Hehe

Lite vinnarskalle i mamman också!

Nu väntar jag på att Claes ska komma hem!

O att Solsidan ska börja!

Vet ni föressten vad som är mest googlat???


Jenny Strömsteds längd!!!!!!!

Jag kan berätta att hon är 178,5 cm om någon är intresserad! Eller har ni redan googlat det?


Jag hade hoppats på att det var Petra Nyman Art & Design!


Ha en underbar söndagkväll!

Imorgon ska jag ta tag i träningen igen!

<3

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar