Petra Nyman Art & Design

söndag 29 juni 2014

Recept mumsig pastasås! Pippi Långstrump pepp! Lise Sandahl!

Hej på er! Oj vad dagarna rinner iväg! Igår var vi (jag har blivit en riktig fotbollsmorsa) o kollade när Carlstad United tog hem tre nya poäng! Helt otroligt de har spelat 14 matcher o inte förlorat någon av dem bara tre oavgjorda! Kul för killarna som leder serien! Nu har de uppehåll i två veckor. Igår lagade jag min favvopastasås efter Lisas pastasås då! ;) Ni får receptet av mig här! Tror jag skrivit det tidigare på bloggen! Men det är helt klart värt att lagas!
Här ser ni alla ingredienserna! På översta bilden saknas bara purjolök o vitlök! ;)

Skala o hacka 3 tomater! (mycket viktigt att det är färska tomater o inte krossade på burk)
1 liten purjolök
2 vitlöksklyftor
Stek purjo o vitlök utan att de tar färg
 Blanda i två dl vatten, tomathacket, 2 msk fiskbuljong, och 3 tsk timjan o låt det puttra i ca 5 min.

Blanda sedan ner en burk cremefraiche o en förpackning vitlöksost jag tog Boursin men typ Cantadou fungerar ju lika bra!
Koka ihop o smaka av med salt o cayennepeppar!
Sist lägger jag i räkor som inte får koka utan ska bara ligga i o bli varma! Jag köpte Icas handskalade!
Jag älskar pasta så jag serverade med färsk tagliatelle igår! 
Yummi, Yummi!
R har varit till Danmark o hade köpt med sig parfym till mig!
Den jag köpte i Dubai januari börjar sina! Även om jag är väldigt försiktig med parfym!
Allergisk mot för starka dofter så den här passar mig perfekt!
Lady Million!
 Jag måste visa er kanske min snyggaste klänning ever! Så skön dessutom!
Nu har det ju inte varit något klänningväder att tala om i helgen! På fotbollsmatchen höll jag ärligt på att frysa ihjäl! Trots vinterjacka o mössa! Hihi
Kolla in tyget! Lise Sandahl är min nya favvodesigner.
Dessa är typ slutsålda överallt! Jag lyckades få tag i en lite kortare idag efter mycket googlande!
Det här är en Maxi o sitter så snyggt! Jag ska visa er bara vädret blir bättre!
Älskar påfågeltrycket! <3
Dessa är mina favvisar i badrummet nu! Så glad att jag hittat rätt produkter till min ansiktsrengöring!
Den här combon älskar jag!


Just nu är jag den stoltaste mamman i världen!
Min älskade dotter som lever min dröm, har i veckan gjort audition på Balettakademin i Stockholm.

Hon är vidare till slutaudition som pågår måndag-torsdag! Wiiiiii.......
Vilken press o anspänning! Jag förstår inte hur hon vågar!

 Nu är det bara 40 st kvar av ca 250 som sökte!
24 platser finns så det är stenhårt!

Det tycker jag är en vinst bara det! Så himla bra gjort o kommit så långt!
Självklart håller jag alla tummar o tår jag kan för att det ska gå hela vägen nu när det är såååå nära!

Älskar Pippis inställning! ;)

Det gäller att tro på sig själv!

<3

Puss på er! Här blir det förmodligen fotboll på tv!
Såna tider nu ju! ;)

Träningen den här veckan har varit en  Powerstep o en Zumba! (lite semester på träningsfronten här)
Till veckan är det spinning på schemat!
Jag körde bla den här låten på Zumban i fredags! Inspiration av Paula Mendez!

Take care!

<3

/Petra

4 kommentarer:

  1. Nu håller jag alla tummar o tår för din fantastiska dotter, wow vilken tjej, hoppas, hoppas hon kniper en av platserna. Den där räkgrytan ska jag göra i veckan, perfekt sommarmat. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! <3 Ja det är hon verkligen värd så duktig och ödmjukare tjej får man leta efter! Men det är verkligen tufft motstånd! <3 Såsen är såå god! Grattis till 18 år som gifta! 14 år för oss! <3 Kram Petra

      Radera
  2. Säger som du Yummi, Yummi ...hihi
    Åh,så fin klänning & du är säkert supervacker i den <3

    Ooo...Waiii wiiihii härligt med din dotter & slutaudition på Balettakademin i Stockholm./Kram

    SvaraRadera
  3. tack snälla
    ja det ska bli roligt
    nu ska vi mysa med film
    kraaam

    SvaraRadera