Petra Nyman Art & Design

lördag 21 juni 2014

Spontan bjudning på Herrgårds middag!

Dan före midsommarafton!
R o Patrik kom på en sak de ville fira helt plötsligt?!? Så därför bestämde de att vi skulle komma ut på en liten spontankväll! Jag hade min Powerstep på KMTI på kvällen så jag var ju lite tveksam om det skulle bli försent att komma hem till en småbarnsfamilj runt 20:30! Jag försökte få tag på vikarie till mitt pass men jag lyckade inte dan före midsommarafton liksom?! Nu i efterhand är jag så glad för det! Jag måste inse att jag mår så bra av att träna! Jag hade lovat att skynda mig efter passet eftersom vi skulle åka ut till Patrik o Diana direkt efteråt! Jag gick där o lalla o pratade med kunder o kollegor, plockade in stepbräda, skivstänger o hantlar med ett nöjt leende på läpparna innan jag kom på att! Ja just det, jag hade ju bråttom, bråttom! Då inser man att man glömmer tid o rum en stund när man går in i träningsvärlden! Helt otroligt hur man sugs in i ett tränings vakuum av bara välmående! Vi var självklart lika välkomna vid 20:30! Tråkigt bara att sötaste lilla Elise hade somnat! Men  goa Leone fick vi träffa en stund! <3
Lite skumpa o gratinerad ost som de hade köpt på torget när det var Världens mat tema där.
Tror ni jag mår som en prinsessa! Det är dessutom så skönt när man kan vara precis som man är när man träffs! Inge konstigt alls?!?
Diana behövde stretcha ut skinkan helt plötsligt!
Nej hon har knappt smakat på skumpan! Ha ha!
Härliga människa! <3 Pöss!
 Är så impad av hur småbarnsföräldrar hinner med allt! En stor Herrgård med massor av djur så man tror man är på 4H gården ettag!? Hihi... Vilka lyckliga höns! De går ute på gräsmattan hela dagarna när kvällen kommer hoppar de upp på pinnen! Så söta! Vill också ha! Men när jag la upp den bilden på Insta att jag också ville ha höns sa min kära man att jag fick välja på hönorna eller honom! Hihi Jag får väl helt enkelt ta mig en djup funderare på det då! Hihi <3 <3 <3 Löv Jo!
Vi fick med oss en äggkartong! 
Kolla in gulan! Det var ärligt de godaste äggen jag ätit någonsin!
Vet inte vilka ägg som ska duga nu även om jag alltid köper ekologiska ägg!

Gillar speciellt hönan högst upp till vänster! ;)
Yepp! Sen skulle ankorna jagas in för kvällen!
Man behöver ha en speciell stil då! Haha jag skrattade så jag vek mig! ;D
Kalle o Kajsa Anka!
Proffset Diana! Det gick ju galant! ;)
Vi gick in i stallet o sa godnatt till hästarna!
Och till två Påfåglar! Helt normalt!?! Impad! Jag bara går omkring o gapar!
Klappade lill fölet som växt sen sist! <3
Ett gäng med dunkaninungar!
Detta medan R o Patrik grillade grillspett som var gudomligt goda! Älskar att äta borta! Patrik grillade på riktigt med vedträn medan de löser Världsproblemen! ;)
Spontanmiddag o det blir tre-rätters! Jag fattar inte hur en del får till det!? 
En jordgubbs marängtårta som var mumsig värre! 
Julie var exemplarisk hela kvällen!!
Claes hämtade oss vid 01 tiden! <3

Så nästa inlägg blir om midsommarafton! 
Men nu ska jag fixa sallad till kvällens grillade kycklingfiléer som ligger i marinad o gottar sig just nu!

Tusen tack fina, goa underbara vänner för denna spontankväll!

<3

Ett litet break innan nästa inlägg! ;D

/Petra





2 kommentarer:

  1. Vilken underbar frilla på hönan till vänster haha.
    Spontan middagar brukar ju bli de allra bästa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja de var rolig de där hönorna! Äggen var gudomligt goda! Spontanmiddagar är alltid bäst! Ha en härlig semester fina du! Kram Petra

      Radera