Petra Nyman Art & Design

måndag 2 juni 2014

Sista stoppet! Varbergs kurort! Överraskningsresa del 3!



 Efter frukosten i Båstad packade vi ihop  o åkte vidare på vår överraskningsresa som våra män fixat åt oss! <3
Vi stannade till o tog en liten paus! Kolla så vackert! Alldeles nyss kom ett busslass med nunnor samt en lång hästparad! Inge konstigt alls?!? Mina nya jeans från Miss Me bakifrån! :)
Grabbarna tyckte själva att det var lite pensionärsvarning över detta stopp! Hihi  Vi stanade på det sötaste lilla caféet jag sett ...Flickorna Lundgren på Skäret nära Mölle!
Här är de våra härliga vänner Ika o T!

Så blev vi serverade kaffe ur kopparkanna!
Ika ser lite frusen ut!
Visst är det gulligt!
Efter fikat var det shopping i Halmstad! Jag hittade en supersnygg klänning om jag får säga det själv!
Så nu är studentklänningen fixad! ;D
 Tror ni vi var nöjda när slutdestinationen var Varbergs Kurort!
Ika o jag fullkomligt älskar Spa!
Fina ljusa rum!



När vi sprang gatlopp i Halmstad hade R o T fixat lunchplock. När vi kom fram sprack himlen upp o solen strålade så vi åt lunchen nere på stranden! Värre än Pripps blå reklam liksom! Hihi

Inte ett moln så långt ögat kan nå!

Varbergs Kurort var namnet! ;)


Morgonrock o tofflor på!
Både jag o R hade glömt badbyxor o bikinitrosor så fick gå till shoppen o köpa ännu en svart baddräkt o svarta badshorts!
Hur skönt som helst i solväggen!
Slapp i brallan gänget!

Några tjejer gick förbi!

Vi spa:ade! Badade ångbastu o bubblade i bubbelpoolen!

Vi fixade i ordning oss o gick ner i kvällssolen o tog en fördrink!

Vilken magisk sommarkväll!

Ika o T dök också upp!

Nu ska vi äta igen! Hihi

En så fräsch buffé! Bland de bättre jag har ätit faktiskt!

Gottigt värre! Vällagat!

Vi var grymt nöjda!
Vi satt uppe en stund efter middagen o löste världsproblemen! ;)

I går morse 09:15 hade de bokat in behandling till mig o Ika!
Jag fick en alldeles underbar ansiktsbehandling! Jag var tvungen att köpa med mig ansikscremen. En riktig fuktboost, precis vad jag behövde! Ika tog en massage!

Kerstin Florian!

Tack för perfekt planerade dagar!

Det gjorde ni så bra som bara ni kan!

Tipsa era män om detta upplägg!
Det är verkligen så kul o spännande!
Förra årets överraskningsresa avslutades om ni vill se? HÄR! och HÄR!

Två år i rad har vi gjort denna överraskningsresa alltså! Kan man säga att det är en tradition då?!?
Eller som Ika skrev på FB vår årliga resa! Hihi
;)

Ett sista stopp på hemvägen var på Laxbutiken där vi åt rimmad lax, dillstuvad potatis o kulglass till efterrätt! Vi var hemma i god tid så jag hann med lite sol hemma vid poolen också!

Idag är det måndag o jag är redo för en ny vecka!
Vädret är toppen!
Nu ska jag äta lunchsallad från KMTI ute i trädgården!

Ikväll ska jag köra spinning samt vika på ett Zumbapass!
Det ska bli kul med Zumba, det var längesen sist! Måste öva lite koreografi tror jag bestämt!

Ha en bästa start på veckan! 
På återseende!

<3

/Petra




4 kommentarer:

  1. Men vännen har du varit i Halmstad o vi missade varandra, sååå himla synd, hade varit vansinnigt kul att få träffa irl. Nu blir jag nyfiken var du shoppade klänningen någonstans ska bli spännande att få se. Förstår att ni haft fantastisk dagar o vilka gulliga män ni har som fixar allt detta. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ingen aning om att vi skulle få någon timme i Halmstad i detta fullspäckade schema! Men vi kommer troligtvis någon vecka i juli! Kanse vi kan få till en träff då det vore ju verkligen så kul! ;D! Klänningen är köpt i butiken MONDAII ja men jag dör så snygga klänningar! Gulligt av dem at fixa allt detta verkligen! Ha det gott så hörs vi! Kram kram! <3

      Radera
  2. Har alltid velat besöka varberg kurort och detta gjorde mig ju inte mindre sugen. Vilken härlig resa. Bra jobbat av era män.
    Kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maten var fantastisk vilken härlig ställe! Kan jag varmt rekommendera! <3 Kram o ha en toppendag!

      Radera