Petra Nyman Art & Design

söndag 8 juni 2014

Premiärdopp! Zumba Queens! Nationaldagen!

I skrivande stund är jag så jä-kla träningstrött i kroppen! Väldigt skönt..... jag måste påminna mig om hur bra jag mår när jag tränar! Var ärligt talat inte det minsta sugen på att bege mig från solsängen idag! Men åhh vad härligt även om det var grymt jobbigt att köra Powerstep med bla Tabata intervaller o OTM (on the minute) i 25 graders värme! Puh men så härligt efteråt!
 <3 Goa, goa kunder också! <3

Här tar jag mitt första dopp i poolen som varit igång sen en månad tillbaka!
Det var i fredags på Sveriges Nationaldag efter att jag kört Zumba på KMTI!
Jag var så nöjd med mig själv efteråt o kom verkligen på hur kul det är med Zumba även om man är lite nervös när man inte kört på ett tag! Jag fick beröm av flera kunder o de ville att jag ska börja köra på KMTI igen! <3
Min härliga Zumbakollega Linda på KMTI, hon ska dessutom köra Zumba på slottet med Biggest looser gänget, hade ordnat en helt amazing Zumbainstruktör Paula Mendes hit till Karlstad! Åhh vad jag är glad att jag åkte iväg även om jag försökte komma med undanflykter först! För fint väder! Bla bla bla
På Bellas inrådan gick jag ändå, tack för det dottern (som förresten hade en magisk kväll i Göteborg på Ullevi med Håkan Hellström ;)) 
Det var tydligen många som inte följde min dotters råd! Jag är lycklig att jag tog mig iväg!
Inspiration i bött! Obs sista ordet var värmländska om någon utanför Värmland läser min blogg o undrar över ordvalet!?!?;) Betyder Stor inspirationskälla! Hihi... Det var några KMTI kunder där också som hade varit på min Zumba dagen innan på KMTI! <3

Jamen kolla in tjejen! Brazil! Tusen tack Paula Mendes! <3 
Får ni möjlighet att köra Zumba med henne! Missa inte det!
Mitt under passet bytte hon om till kjol! I omklädningsrummet alltså! ;)
Cumbia på G!
Det börjar blomma i planteringarna också!
Jag ska visa er mer blommor o planteringar i nästa inlägg! 
Blir ju lite mycket nu när jag har varit "Blogglat" ett par dagar!
Nationaldagsmiddag hemma hos Nymans!
Varmrökt lax från Lillängshamnen, romsås o skagenröra, citron, färskpotatis o sallad!
Mums det! Enkelt också!
Honungsmarinerad är min favorit!
R har oljat borden en gång till!
Snart stundas Studentfest! Vädret verkar hålla i sig så det håller vi tummarna för!
Jag älskar lite palmer runt poolen! 
Ska försöka få ner några färgglada blommor innan studenten också!
Jag börjar bli stressad över att jag INTE är stressad över Studentfesten!
Alla frågar har du fullt upp inför studenten nu då! Nej jag har fullt upp med att förbereda mina klasser! En sak i taget! Vi ska dessutom hålla i uppvärmningen på Karlstads Stadslopp på lördag som firar 35-års jubileum! Men vi är ju tre tjejer med rutin! Hihi 
Just nu är jag glad att studentresan har varit toppen o att de är hemma igen oskadda!
Claes kom hem tidigt i morse vid 05:00! 
Nu är det vila som gäller för på tisdag är det bal o på torsdag student o studentfest!
Det är ju en förälders värsta mardröm att det ska hända något men samtidigt vill man inte ta ifrån dem den upplevelsen!
Eftersom jag är värsta "badkrukan" som ni kan se att min man 
tycker om mig på Insta!!?! ;) så måste ett sånt här dopp dokumenteras! <3 Hihi
Jag fick en fin blomma av mina fina Tietogympare o Zumbare!
Tusen tack!
Inte fått ordning på kameraladdaren än så bilderna är från en skitig Padda! ;D
Efter Powerstepen såg jag att min målning hängde på väggen på KMTI! Andra våningen! 
Kul o såklart jag blir lite stolt när jag hört någras kommentarer! 
Tusen tack vad det värmer ska ni veta!

Annat som händer! Bella packar väskan igen! <3
Vädret i Sverige är utlandskänsla!

Love P

;D
All of me loves all of you! 

<3

Lyssna o njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar