Petra Nyman Art & Design

måndag 16 juni 2014

Studentmiddag med släkt o vänner! Student del 4!

Efter att Claes åkt runt med klassen på lastbilsflaket ett par timmar o sjungit o skrikit sig hes ;) åkte R  o hämtade honom i Corvetten!
Här skålar vi för den nybakade studenten som precis anlänt!
Söta Jamie har Claes som sin Idol! Han valde att följa med Gunilla (farmor till Jamie) o gratta Claes istället för att följa med o gratta mamma Charlottes kusinbarn! Det roliga var att vi nästa dag fick reda på att det är en av Claes bästa kompis Tobbe Edén som går i samma klass som dessutom sov över här denna studentfestnatt! Världen är inte stor! Hihi

Söta Jamie är inte långt borta från Claes!
 Finingar!
Elisabeth får en kram! Tack än en gång för lånet av den häftiga Corvette  från 1960 Per o E!
Jag stod i köket mer eller mindre hela dagen! Men det gjorde inget för jag hade nästan sällskap av någon hela tiden! ;) Jag hade fixat  tre olika sorters snittar! Bla de här med skagenröra!
Jag hade lagt upp det så att maten buffén fanns i köket! Porslin i matsalen o glas o dryck vid uterummet/baren!
Wille kom förbi o grattade!
Tänk att lillebror har tagit studenten han också! <3
 Jag hade köpt färdiga fat!
Västerbottenpaj, potatisgratäng, pastasallad, potatissallad o baguetter!
Jag hade marinerat fläskfilé som faktiskt är perfekt då den kan förberedas i förväg!
Recept hittar ni HÄR!
Hugg in! Hoppas det ska smaka! <3
Fina Gunilla Jamies farmor! Min morbrors fruga! <3
Charmtrollet Jamie himself!
Farfar! En välbehållen man!
 Våra förra grannar från Skattkärr Kjell o Rose-Marie kom också o grattade! Så roligt att se er!
Jag kikade ut en stund ifrån köket! Hihi
Tjejligan var på plats! Det skulle bli utgång på kvällen!
Rosé vin o jordgubbstårta just intagen!
De var kvar längst så R o jag satt o surrade med dem senare på kvällen!
Vilka härliga tjejer! 

 Nu har vi vackra studentblommor i hela huset!



 Tack för blombuden också Patrik o Diana o Pierre o Anna! <3
Det är ju perfekt när det snart är midsommar också! ;)
Så fina presenter Claes fick! Och en hel del kuvert också! Hihi
Bella hade köpt snygga Converse med sig från New York, Jamie ville visa Claes sina nya skor! <3
Tjejerna hamnade vid det här bordet! Långbordet var det ingen som fotade tydligen! :)
Man kan inte vara överallt! Jamie såklart där Claes är! Hihi
Här blev Claes snart hämtad av taxi för att bege sig till Tobbe o sedan till årets Studentfest 2014
En fest o dag som sent kommer glömmas!
Vi hade sådan tur att ställningarna runt huset blev bortplockade dagen innan studentfesten då målarna precis blivit klara! 



Tusen, tusen tack alla fina vänner o släktingar som gjorde den här dagen oförglömlig!

Grattis till Claes som tagit studenten!

<3

2 kommentarer:

  1. Så mycket gott. Och så härligt att ha tagit studenten kommer ihåg hur stor man äntligen kände sig.
    Snygg som alltid var du såklart.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Ja det är härligt o lite vemodigt! Det var ju sista för mina barn! :)

      Radera