Petra Nyman Art & Design

onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt år! Vilken underbar nyårsafton!

Vilket fantastiskt år vi haft 2013! Wow vad kul det är med bloggen
att man kan se tillbaka på alla underbara stunder vi har haft 2013!
Jag hoppas verkligen 2014 blir minst lika bra om inte ännu bättre! ;)
Hoppas ni har haft en lika bra Nyårsafton som vi har haft!
Jag är så lyckligt lottad som har träffat så många härliga människor!
 Förra nyåret i Dubai var ju verkligen oförglömlig,
den häftigaste nyårsaftonen jag varit med om!
Men årets nyårsfirande var verkligen galet trevligt!
Den mysigaste jag varit med om!
 Jag mår dessutom 10 gånger bättre den här Nyårsdagen än förra hehe! 
Vilken härlig Nyårsafton vi har haft här i Borgvik!
Vi firade alltså nyår hos mammas grannar i Borgvik!
Världen är liten! Vår kompis Pierres syrra bor granne 
med mamma o Jan så där firade vi nyår i år! Mamma o Jan
köpte det fantastiska huset som Pierre o Anna byggt ja det
är galet vad liten världen är helt enkelt! <3
Vi har aldrig firat nyår med dem tidigare så R ringde o frågade
hur upplägget var! Jodå han fick reda på att vi träffs tidigt åker o grillar korv
vid en grillplats... åker hem o badar bubbelbad, först killarna sen tjejerna!
Därefter går grabbarna in o lagar 3-rätters! Ooopsi grattis till mig! Hihi
Dessutom åkte Pierre o R handlade till nyårsmiddagen dagen innan!
Utan handlingslista! Vi var 12 vuxna o 5 barn o 3 hundar!
<3
Bra jobbat!
Nyårstulpaner inhandlade till Värdparet!
Vilka underbara människor!
<3
Vi kände oss verkligen så varmt välkomna !
Trots att vi aldrig firat nyår med dem tidigare!


Ett nytt spännande år väntar oss! Min ständige vapendragare!
<3
Snus under läppen älskling?!?
Inte lätt att få till en bild på alla tjejerna samtidigt!
Gott nytt år på er!
Vad mycket skratt o värme det finns hos dessa underbara Ladies!
<3
Ja vi tar dagen från början tror jag!
Vi stressade omkring här hemma innan vi äntligen kom iväg!
Vi som inte har några småbarn längre undrar ju hur de som har det får till det!?;)
Hundar o barn  på en vagn som drogs av en fyrhjuling tog oss till en
mysig grillplats! Där fick hundar o barn leka av sig! Vi grillade korv
o drack kaffe o glögg! 
Några promenerade med barnvagnarna!
Hur mysigt var inte det här!
Mys, lek o mingel!
Korvgrillning!
Barnen grillade marshmallows
Sen var det hem o hoppa i baljan!
Först fick barnen bada!
Sen var det grabbarnas tur!
Här badar vi o dricker bubbel när männen lagar 3-rätters!
Ni förstår ju hur bra vi har det! Hihi
Vem kom på det här fantastiska upplägget liksom?!?
Nu var det ju iofs förberett väldigt mycket innan så de fick lite hjälp på traven
kan man ju säga!  Ett litet trauma inträffade då Pierre skar sig på en vass kniv!
Men han blev omplåstrad så det gick bra! ;)
Det regnade lite på oss men vad gör det när man sitter i en bubbelpool o 37 gr!
Det där julgodiset med polkakross måste jag be att få receptet på!
Oj vad gott det var! Livsfarligt gott hihi!

Vi turades om att duscha o fixa till oss efter bubbelbadet!
Nyårsklänningen på!
Här minglas det o lagas mat!
Doftar underbart gott i köket!
Mycket vitlök!

Förrätten är framdukad!

Anna den här räkcocktailen vill jag verkligen ha receptet på!
Mango, chili, lime hot o så otroligt fräscht o gott!
Mumsigt värre!
Naturlig läppförstoring också om man pimpade med extra Chili som jag gjorde!;)



Hörde jag ett skål!?!
Här är hela det glada gänget!
Så glada att vi fick komma o fira med er! <3
Elsa snodde Dollars ben "for Large dogs"! Haha
Yummi!
Jamen jag dör så gott!
Vitlöks grillad oxfilé med ugnsrostade rotsaker o världens godaste sås!
Jag har lovat att få receptet även på denna av Lotta!
Ni ser det fanns några andra "kockar" inblandade också! Hihi
Ja men ni fattar inte hur god den här limecheesecaken som
Pierres syster dotter fixat till! Så jädra gott Mmmmmmm
Mycket som ska vispas! ;)
Väldigt fräscht med lime i! Det har jag aldrig testat tidigare!
Det ska jag ha i smeten nästa gång jag gör Cheesecake!
Så fort det gick till tolvslaget! What?
Vart tog timmarna vägen?!?
Rosa hade förberett champagneglasen inför tolvslaget!
Thailandsinspiererade skickade vi upp rislampor istället för raketer!
Nyman det går bra nu! ;) <3
Åhhh till sist! Gott nytt år mina fina vänner!
Efter Gottnyttårskålande o kramande!
Var det Spotyfy o dansuppvisning av barnen!
De var så fina i sina Nyårsklänningar! Får lite nostalgi igen!
Bella det var så det började!
Ett tu, tre dansar de på Broadway Dance Center i New York?!?
<3 <3 <3
Elsa var en favorit hos barnen! Så mycket kärlek o goos som hon fått
det här nyåret! <3
En Chihuahua står nog högst upp på önskelistan för den här lilla damen!

Sen var det dags för pakettävling!
Alla hade köpt ett paket för ett värde av 50:-
Alla paketen låg på bordet  sen hade vi två tärningar o den som fick en
sexa fick välja ett paket! När alla paketen var slut! Jag fick ingen sexa
så jag fick inget paket!:) Var det steg två i pakettävlingen! 
Då skulle alla som fått paket öppna, sen fick man sno paket 
av varandra! Ja herre gud vad det snoddes! 20 min fick vi på oss så det gällde att 
slå tärningarna snabbt om man säger så! 
Paketen flyttades runt från den ena till den andra!
Vi skrattade så vi kiknade!
Det här var hårdvaluta  hos vissa!?!
Godistrosor! Hmmm

Här får man lämna ifrån sig paket! Det ingår i tävlingen Hihi
Robban (det fanns nämligen två Robert ) det här är inte min man!
Såg lite sur ut att behöva lämna ifrån sig sitt nyss vunna paket!
Haha! Vad kul vi hade!
Vi fick lite bråttom på slutet eftersom vi fick skjuts hem av Emmas föräldrar!
De kom kl 01:00! Vi hade såklart kunnat sova hos mamsen men jag
kände ändå att det var skönt att komma hem ha lite koll på ungdomarna 
(Clees hade lite förfest hemma hos oss).
Tusen tack för skjutsen hem!



Kul att blicka tillbaka på förra årets Nyårsfirande med goa vänner i Dubai!
Förra årets Nyårsfest som var helt oförglömlig!
 
 
Förra årets Nyårsdag!
på Atlantis i Dubai!
 
 
Tusen tack för en otroligt mysig Nyårsafton!

Glad att jag har förmånen att få träffa så många underbara vänner!

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA!
 <3
GOTT NYTT ÅR 
PUSS PUSS PUSS TILL BELLA I NEW YORK!
Älskar dig!

<3 <3 <3

Hon firade Nyår på Dream Down Town hotel!
Det var där vi sa Hej då sist då vi bodde där o satt i 
Foajén o väntade på planet som var försenat hem!!
Hon sa att hon  det kändes som att vi fortfarande skulle sitta där o vänta!
Sötis!


Dag ett av 365 dagar 2014!
Går i slapphetens tecken!

Nu  dags för den obligatoriska Nyårsdagspizzan!
Det var 30 min väntetid! Fler som vill ha Pizza idag mao!

Snart Agnetas Nyårskarameller!

Imorgon kör vi igång träningsåret 2014 med ett svettigt spinningpass!

Puss på er!

<3

/Petra





4 kommentarer:

  1. Vilket perfekt upplägg på en nyårsafton, och massa mumsig mat och vänner. Precis som det ska vara.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en väldigt lyckad nyårsafton! Gott nytt år! :) Kramar Petra

      Radera
  2. Ooo...Wiii waooooooooooo...

    •°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★
    ║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”
    ║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★
    ╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♡¥☆
    NEW YEAR ☆ 2014!

    /Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad snyggt!:) Gott nytt år till dig också! <3 Kramar Petra

      Radera