Petra Nyman Art & Design

tisdag 28 januari 2014

I paradiset! Läskig krabat! Thailand del 4

Hej på er! Här har vi det overkligt bra! Det är nästan så jag måste nypa mig i armen då o då!
Efter en härlig hotellfrukost som intogs utomhus såklart gick vi ner på stranden! ;)
 
Ja men det behövs inga ord va? Som ett vykort! Helt overkligt!
Vi var tidiga ner på stranden så det hade inte hunnit komma så många än!
Det är ett otroligt lugnt o harmoniskt ställe en oas! På hotellet spelas skön avkopplande loungemusik överallt! Mycket rogivande!
 
 
 Efter sol o ett antal dopp i havet tog vi en strandpromenad!
 Vi gick hela stranden allra längst bort! Titta på småkillarna!
Här går man inte i skola i januari utan jobbar på stranden med att dra upp fiskenätet!
Efter strandpromenaden var det dags för ett litet SPA-besök! Det blev först en Bodyscrub!
Skönt att få slipa bort all torrhet på kroppen! Det känns som om solbrännan blir djupare o finare då! :)
 Efter Bodyscruben tog jag en oljemassage! R tog fotscrub o fotmassage!
Jamen tjena vilka duktiga tjejer! De kan sin sak må jag säga!
Vi betalade 350:- för alltihopa! Då ligger de inte på latsidan direkt! 1 1/2 timme höll de på!
Det var inte sista gången den här resan! :)
 
 
Sen var det lunch lite längre bort på stranden en restaurang som jag verkligen kan rekommendera!
Fiesta heter den! Det är tydligen en som har jobbat på fem-stjärningt hotel o har öppnat den här med sina bröder! Grym service, underbar mat! Dessutom väldigt billigt! Vilken kombo! Hihi
 
 Thaimat! Mmmmmm....
 
 
 När vi satt där på restaurangen började grannrestaurangen förbereda för kvällens gäster på stranden!
Snygg teknik de har när de ställer fram borden o stolarna på stranden!
De kastar fram dem till varandra! Tjoho ett skepp kommer lastat med stolar!
Vi funderade först varför några hade hjälm på sig!?! Men det förstår vi ju nu! Haha
 
 
 Att jag inte dog! Vi låg vid en pool med poolbar en stund på em! Det är väldigt lummigt runt hotellområdet! Våra solsängar stod längst upp med en häck bakom oss! När jag kikar genom häcken såg jag något som kravlade! Du sa jag till R! Jag tror att det är en ödla! Då tror man ju att det är en lite ödla som brukar försvinna lika fort som den kom! När R vände sig o såg den här kravla på utsidan i lunkande fart säkert över en meter med svansen såg han lite förvånad ut!:)
Jag är chockad hur lugnt jag sa det! Hihi var väl antagligen alldeles för trött för att reagera! Hur som helst kravlade den sig ner till sin lilla damm där den säkert hade sitt hem! <3
 Ni ser vilken grönska det är på hotellområdet!

Här håller de på att fixa till inför BBQ- Buffé till kvällen!
Vi fick bordet närmast havet!
Det kommer i nästa inlägg!
 
 Jag hörde att det snöade hemma i Karlstad!
Svårt att tro när man befinner sig här!
 
Här gnäller vi över hur varmt det är! Hihi
Oj oj oj! Puh! ;)
 
Puss!
 
<3
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar