Petra Nyman Art & Design

måndag 27 februari 2012

Överraskning!! Recept på vansinnigt god Pastasås! Snodda ballonger från Mcdonalds?

När jag kom hem från min Powerstep klass igår hade goa Eva vännen varit och lämnat blommor och en födelsedagspresent "dock lite scary"?!? :-) till mig! Blev så otroligt glad!
 Även om inte födelsedagsbarnet var hemma så fick hon träffa min man och dotter!:-)
Vi tar igen det en annan dag är jag säker på!

Rosor i mitten med tulpaner utanför...Så otroligt vackert!

Kan ni gissa vad vi ska göra?!? :-)
Lite "halvgroteskt" om man tänker på det!:-)) Men ska bli spännande och välbehövligt!  Hi,hi!
 Kram o tack Eva!
 
Ingredienser till kvällens middag! Vansinnigt god pastasås! Festligare om man kör skalade färska räkor! Men ikväll hade vi bråttom! Då blev det Icas frysta! Helt okej det också!


Hackade tomater och purjolök!

Puttrar i pannan !
 
Klart! Yummi!  Servera med valfri pasta och god sallad!


Recept på god pastasås med räkor  (vansinnigt god:-)


8 hg räkor med skal

1 purjolök

2 vitlöksklyftor

1 msk smör

3 tomater (en av hemligheterna, inte krossade tomater utan färska hackade)!

2 dl vatten

1 fiskbuljong eller fond

3 tsk timjan

 1 knivsudd cayennepeppar (jag tar mycket mer, smaka av)

1 brk Cantadouost med vitlök (idag hade jag Boursin kvar från en ostbricka)

2 dl grädde

1,5 dl cremefraiche


Skala räkorna. Strimla purjolöken och hacka vitlöksklyftan. Skala o hacka tomaterna.
Fräs purjolök och vitlök i smör itam att dem tar färg. TIllsätt tomathack, vatten, buljongtärning och timjan och koka såsen i 5 minuter. Koka ytterligare ett par minuter med grädde och cremefraiche.
Rör i osten och låt den smälta. Smaka av med salt, peppar och cayenne och låt såsen puttra ett par minuter.
Blanda i räkorna och servera såsen genast med nykokt pasta ( vi körde med färsk pasta idag på söndagsmiddagen) och god sallad!

Låt er väl smaka! Var omtyckt av hela familjen även av Claes som nyss  kommit hem med tåg från Göteborg ! Me like!:-)



Tittade på "Så ska det låta"!
 Ursäkta mig  men har hon stoppat in två ballonger från Mc Donalds som hon snott från sina barn eller!?!?


1 kommentar:

  1. Tack för maten! :) Vi gjorde den här pastasåsen idag och den var grymt god!

    SvaraRadera