Petra Nyman Art & Design

söndag 19 februari 2012

Födelsedagskalas hos mamma! Gott fläskfilérecept och KMTI möte!


Helgen har gått i ett! Både födelsedagskalas och en del träning har hunnits med! I lördags efter min Zumbaklass var vi till mamma och firade henne! I fredags var det soffhäng som gällde! Jag lagade en supergod fläskfilégryta till middag! Idag har jag varit på KMTI större delen av dagen där vi  bla haft ett möte med instruktörerna om styrketräning i grupp! Lite film har också hunnits med såg Bodyguard med Whitney igår! Så vacker hon är !Var! Å mello såklart! En annan som är vacker och bra ...är Molly Sandén!

Nästan alla ingredienser till fläskfilégrytan!
 

Fläskfilé ala Petras special! Yummi, yummi!


600 g fläskfilé
1 stor gul lök
1burk creme fraiche
2 dl grädde
4 tsk fransk ljus senap
2-3 vitlöksklyftor
3 tsk kinesisk soja
2 tsk dragon
gräslök
Stek fläskfilén i smör, salta o peppra, stek löken, blanda i öviga ingredienser! Låt såsen koka ihop!
Klipp över gräslök innan servering! Servera med en god sallad och ris. Smaklig spis!

Här bestod den "goda salladen?!?" av tomat o gurka?!? Lite tomt i kylskåpet på salladsfronten?!?

Skål morfar! Snart är det din tur o fylla nittio i april!
 Mitt hår är fortfarande blött, blev lite bråttom efter Zumbaklassen!:-)


Bella underhåller lill kusinen Eddie! Mys!

Söt gullunge o min fina mamma "födelsedagsbarnet"!




Det bjöds bla på kallskuret! Gott, gott!
 

Potatisgratäng o potatissallad!




 
Goa underbara kollegor på KMTI!
Summering av helgen! Underbar och gick hur snabbt som helst!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar