Petra Nyman Art & Design

måndag 4 april 2016

Recept Italienska köttbullar med persilja o parmesan i tomatsås! Lugn skön helg!

Godmorgon måndag! Har ni haft en bra helg? Här har det varit otroligt lugnt o mysigt. Eldat brasa, gått i myskläder, lagat mat, lyssnat på podd, promenerat med hundarna mm

Jag måste dela med mig av detta recept som jag lagade igår.


Recept Italienska köttbullar i tomatsås

500 gr nötfärs (jag köper från kils slakteri som är så mycket godare) lite dyrare men så värt varenda krona
1 riven gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl riven parmesan ost
1 dl mjölk
1/2 ströbröd (jag hoppade över eftersom vi inte hade något glutenfritt ströbröd hemma)
Färsk Persilja
I burk Dolmio Tomatsås till Pasta
Smaka av med salt o peppar

Jag blandade ihop alla ingredienser i en skål o rullade ganska stora köttbullar.
Jag stekte dom i lite smör så de fick en fin yta sen hällde jag på tomatsåsen o ca 2 dl vatten. De fick puttra i pannan ca 10 min tills köttbullarna var genomstekta.

Sååååå gott!
Gjorde lite större köttbullar.
Jag serverade med pasta till igår. Riven parmesanost o färsk persilja.
En toppen söndagsmiddag innan Mäastarnas Mästare på tvn.
Claes hade spelat träningsmatch i Oslo så han o Josefin kom hit lite senare på kvällen.

Jag var tvungen att skicka en snap till Bellsan blev så full i skratt när jag o R tog hundpromme, igår. Perfekt att ha bajspåsarna  lite tufft i bakfickan?!? Tur de inte var rosa som jag brukar köpa ibland!? Hehe.....

Mysigt med brasa när det är ruggigt ute. Claes hade några kompisar från CU här i lördags som kollade på El Clasico på vinden o jag tittade på inspelat Let´s Dance som jag missade i fredags då vi var på vernissage i Örebro. Bianca är min favorit där!
Sitter fortfarande kvar i sängen med dator, nyhetsmorgon o kaffe. (standard)

Jag har varit ute med hundarna o hämtat tidningarna.

<3

Annars börjar jag veckan med lunchspinning, så himla skönt!

Den här veckan kör vi med Linas Matkasse, hoppas inte det blir lika stort kaos som det blev sist!?

På fredag morgon åker jag på träningsresa till Marbella, det ska bli så härligt!
Läste mina blogginlägg  från tidigare Tabataresor till Marbella igår,  så kul att kunna gå tillbaka o läsa.

Hoppas ni får en bra start på veckan! Bella är inne på andra veckan på Balettakademiens audition som de måste ha varje år. Fy vad jobbigt jag skulle aldrig orka bli bedömd så. Som jag alltid sagt blod, svett, tårar det är dansvärlden i ett nötskal. Men snart har hon gått där i två år.

<3

Sköt om er!

/Petra




2 kommentarer:

  1. Gjorde dessa igår kväll, jättegott tyckte vi allihop!
    Hälsn Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev de goda! Jag åt till lunchen idag också. Ikväll väntade jag på Linas Matkasse men den kom så sent så jag får testa det receptet imorgon istället! ;) Godnatt! Kram Petra

      Radera