Petra Nyman Art & Design

onsdag 6 januari 2016

Veckan som gått!


Hej, hej!
Så länge sen jag kikade in här  kom jag plötsligt på när jag bläddrade bland bilderna så här kommer en liten uppdatering. ;)
Nyårsdagen i Branäs. 
Vi sov ut! Jag sov som en prinsessa i 8 timmar sen var jag faktiskt inte alls trött på Nyårsdagen, grymt skönt faktiskt. 
Hörde det skulle bli köldrekord i Branäs i dagarna?!? 24 minusgrader!?
Vi promenerade några hundra meter upp till stugan hos Magnus o Maria!
Där blev vi kvar hela dagen, kvällen. Vi grillade korv, spelade spel, surrade o kollade Agnetas nyårskarameller innan vi gick tillbaka till vårt hotell. En riktig härlig dag där vi bara myste omkring i myskläder.
Givetvis åt vi också den obligatoriska pizzan på Nyårsdagen! Utom några som visade upp härliga gröna, kalla vegetariska alternativ med bönor på Instagram. Nej tyvärr det blev inget gilla på den bilden! Hehe
Dagen efter Nyårsdagen blev vi återigen bjudna av våra hotellgrannar på frukost! 

Vi får bara ett sms! -Frukosten är klar om 10 min! ;) Hur lyxigt är inte det! Hihi Lisa hade köpt färska frallor o stekt pannkakor som serverades med nutella o bananer dagen till ära innan vi rullade hemöver. Vi hämtade hundarna hos Mona o Bosse på hemvägen också! Charlie o Nathalie underhåller oss på frukosten också så goa barn!

Tack ALLA för  fantastiska dagar i Branäs!
När vi kom hem badade Bella alla hundarna en efter en!
<3
Bonnie fick blåsas med hårblås innan hon blev fröken "Fluffy" igen! ;)
I måndags åkte 2015 års jul ut ur huset som även blev nystädat! Samtidigt sjöng R -Nu ska sköna julen ut, UT, UUUT! Haha.....
Tror alla känner likadant när det är borta o man vet att man går mot ljusare tider! Allt blir så rent, ljust o fint!
Jag har även fixat nytt spinningpass, musik i Mixmeister o laddat min pulsklocka för på måndag drar redan vårschemat igång på KMTI. Jag ska ha Pulsspinning på måndag lunch bla. 
Jag har redan hunnit köra två spinningpass på nya året! Idag spelade sonen o Carlstad United futsalcup hela dagen på Sundsta som de vann förra året men tyvärr slutade det med förlust i semifinalen det här året! Små marginaler o jag tycker nog att det hade varit mer rättvist med CU i final faktiskt men men sånt är livet. Jag åkte o körde spinning mitt på dagen o sen tillbaka för att kolla futsal, en mysig dag ändå!
T o R som sällskap, här är det paus några minuter mellan matcherna o alla köper typ korv o kaffe! ;) Dottern med kompisar kikade också förbi, tyvärr var inte Ika på plats då hon är på någon hundutställning, annars brukar vi ha rätt mycket att uppdatera när vi träffs på våra söners fotbollsmatcher hihi.
Vi har även hunnit med att bli bjudna på fantastisk god mat! Mums vad gott det var!
Löjromstoast bla annat.

Så härligt med resmål som smids!
Nu ska vi elda brasa.... fläskkotletterna står i ugnen o ska göra i en timme till!

Imorgon ska jag vika på Powerstep plus att jag ska vara med o köra Jessicas Pulsspinning.

Så skönt att vara igång igen! Jag har haft några ont i halsen dagar men de gick över ganska snabbt som tur var!



Ha en fin Trettondags kväll!
Jag ska bli bättre på inläggen, minst ett om dan är målet för 2016!

Hoppas ni vill fortsätta att följa min blogg i år också!

<3

Kram Petra

/Petra



2 kommentarer:

  1. Var det en gång per dag eller en gång i veckan du skulle uppdatera bloggen ;-) ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer ta igen det nu! ;)))) Ha en härlig helg! Kram Petra

      Radera