Petra Nyman Art & Design

måndag 25 januari 2016

5:2 o Juica! Petras Biff Rydberg! Yummi!

Vi delade på en kebab i bröd från kvartershaket efter lunchspinningen jag o min man!

Det var kö på KMTI så jag orkade inte vänta på att köpa sallad annars är det helt perfekt på måndagar, spinning o sen världens bästa lunch. Fick lite dåligt samvete över mitt val då ett par kollegor från KMTI  kör 5:2 o åt specilagjorda sallader som såg väldigt goda ut iofs, men att de orkar stå emot alla frestelser när hungern sätter in att inte äta mer på en dag än två sallader!? Tror i ärlighetens namn att jag skulle bli demprimerad på riktigt så jag skulle aldrig våga testa ens?!? ;) Inget för mig men säkert jätte bra för en del! Har hört att en del mår väldigt bra av det. Finns ju många 56kg tex.

Lyssnade på träningspodden med Lofsan o Jessica Almenäs om att en massa people gått igång efter en Instabild från Jessica att hon  juicade (alltså enbart drack 6 nyttiga juicer per dygn för att hon snart skulle vara med i Let´s Dance, hon hade tydligen gått upp några kärlekskg)?

 Jag vet inte riktigt vad jag tycker mer än att alla gör väl som de vill!? Men att ha en träningspodd där hon beskriver att hon är så trött så hon orkar inte träna o måste gå o vila på dagen för att orka känns det sunt??! Ja hon var väldigt bestämd på att hon mådde mycket bättre efteråt! Men jag vet inte om det ger så värst bra signaler när man ändå utger sig för att vara i träningsbranschen o har väldigt många följare på både Insta o träningspodden!
Tur att Lovisa är med o styr upp den med sina sunda värderingar! Det är min åsikt men jag är inte den som kan ändra mig om jag blir övertalad o får höra rätt argument! ;)

Så ge mig dina synpunkter! Vore så kul att höra vad du tycker!
Måndags lunch alltså en halv kebab som delades med R! (inget jag är stolt över men heller ingen big deal?!?)
Kvällens middag blev iallafall vällagad o väldigt smarrig.

Idrottsgala o jag hejade på Zlatan men tyvärr blev det inget pris för honom den här gången!

Med tanke på hur olika stora sporterna är så borde han faktiskt vinna alla priser alla gånger men så funkar det ju inte riktigt?!
Min egna variant av Biff Rydberg till Idrottsgalan

Jag gjorde en egen variant av kall sås.

1/2 burk creme fraiche
2 tsk Västerviks senap
Några kryddmått cayenne peppar
Smaka av med salt

Oxfilé i tärningar som stektes väldigt snabbt i en het stekpanna med en rejäl smörklick.
Jag köpte färdig tärnad potatis i frysdisken som fick steka i stekpannan direkt från frysen i ca 15 min.
(R ville gärna ha potatis annars hade jag lätt gjort rotsakspytt! ;))

Som tillbehör serverades
Saltgurka
Tärnad rödbeta (finns att köpa på burk)
Rå äggula
Grön blandsallad

Curlingmamman gjorde hasselbackspotatis o vitlökssmör till sonen!
(inget han bett om utan bara för att jag visste att han hellre ville ha det) <3

Osminkad har röda exem eller vad det är mellan ögonen typ från ögonbrynsfärgning skulle jag tro?!?
Tror jag ska tatuera 3d bryn så jag slipper sminka o färga?!? 

Men underbara Linnea fixade nya fransar i eftermiddag. Det gick så fort för vi babblade hela tiden;)
Vill ni testa så gör det hos Linnea på CutandDrive i Karlstad! Hon är helt underbar, o väldigt duktig.

<3

En underbart härlig dag helt enkelt! Jag har varit på strålande humör hela dagen!

Härligt trött nu o ska snart nanna kudden!


Godnatt o sov gott! 

<3


/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar