Petra Nyman Art & Design

söndag 31 januari 2016

Bio! Förkyld! Kycklingfajitas! Och en snabb Söndagsmiddag!

Hej! Äntligen kom min kära man hem från Sälen, det är väldigt ensamt när ingen är hemma. Claes o Josefin var här en kväll ändå så mysigt med lite sällskap. Tur jag har doggisarna som sällis! Vaknade med halsont igår morse igen. Idag har det övergått till mer snor o kli i halsen o öronen. Tänker köra min lunchspinning imorgon ändå, jag känner mig inte sjuk så jag är sängliggande, bara mest lite irriterande. Men dessa tider är ju var o varannan förkyld?!?
Blev så sugen på Chicken fajitas igår med egen guacamole, mums!
Vilken fin avokado jag fick tag på igår, det är ju ett lotteri det där med Avokado. 
Jag mosade en avokado med gaffeln, pressade ner 1stor vitlöksklyfta,  1/2 burk creme fraiche o saften av en halv lime. Smakade av med salt, vipepper.
Så himla gott! Vad gillar ni mitt lilla fynd från Ica? En ljusrosa skål för 25 riksdaler!
Jag är så sugen på att köpa en ny matservis Mateus men vet inte riktigt hur jag ska kombinera än med färger o former, de har så mycket fint så man vill helst ha allting?!? Hihi jag måste tänka igenom ordentligt för de är ju inte gratis precis!

Stekte strimlad kyckling, sen fick strimlad röd paprika o gul lök följa med ner i pannan!
Sist åkte fajitas kryddan ner o allt fick gotta till sig!

Jag serverade med majs, riven ost, guacamole, salsa, creme fraiche o tortillabröd.

Claes var hemma o åt lördagsmiddag efter träningsmatchen de hade mot Degerfors innan han åkte till Albin.


Just det jag har bokat en fotokurs online som börjar imorgon! Alltid "kanske" lär man sig något nytt? 
Har varit dålig på att ta bilder med systemkameran o det blir ju faktiskt så mycket roligare när det är fina bilder! Jag ger det ett försök får vi se! Jag har aldrig testat någon online kurs tidigare o den är på engelska så vi får väl se hur det går?! Hihi


Bella skickade några bilder från ABBA museet, de har utbytesstudenter från London i klassen o de var sugna på att kolla in ABBA. Jag har också varit där för några år sedan. 
Nu är jag sugen på att boka biljetter till ABBA the Party men det är tydligen fullbokat tills långt in i Maj. Jag har lite annat jag ska hinna med innan dess också?!? ;D!
När man känner sig lite ynklig, ensam o förkyld går det inte i ord beskriva vad mysigt det är när Elsa håller en sällskap hela tiden, hon verkligen älskar mig tror jag! <3 Hon är aldrig långt från mig!
Ser ni Bonniebus i bakgrunden?
Här ser ni en närmare titt på tyget på min kudde. Tänk på att byta en kudde kan förändra hela rummets karaktär! Man kan byta efter årstid eller humör så köp en vårfräsch kudde. Den här hittar ni i min webshop



Här ser ni en annan av mina kuddar man kan köpa i min webshop! 
Följ hennes Insta hon har så mycket fint på sitt konto!

Tog mig i kragen o hoppade in i duschen innan R kom hem! Hihi
Vi bokade biobiljetter o såg en man som heter Ove.  Den var både lycklig o sorglig på samma gång. Många skratt o endel tårar! En film med mycket bra budskap så har ni inte sett den redan så kan jag verkligen rekommendera er att göra ett biobesök.
Efter bion fick det bli snabbmiddag i form av Biffstroganoff!

Receptet hittar ni


Nu ska jag hoppa isäng o hoppas på att förkylningen är som bortblåst imorgon!

Kram o godnatt!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar