Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 september 2015

Teppanyaki på Ichiban i Nerja! Matorgie! Finpromenad på Balcon de Europa!

Det klarnade upp lite senare på kvällen när vi promenerade för andra gången denna dag upp på stan.
Väldigt mycket motionerande här i Nerja hihi
Det är lite lugnare nu än sist vi var här för en månad sen. Vi strosade runt lite innan vi skulle gå o äta 5-rätters på Teppanyaki stället! ;)
Liv o rörelse på Balcon Europa, R, Kjell o Rose-Marie spanar i en av alla som målar porträtt.
Jag spanade in valtnötsglassen! Hihi
Himlen är så vacker när den går i ljusrosa! <3
Här har vi precis kommit upp för serpentinbacken o där är det obligatorisk vila o korttagning hihi
Fina Rosa! Våra män ligger lite efter?!? ;)
Nu blir det lite matbilder så hoppa över resten om ni inte vill se!? Men inte konstigt att vi rullade hem?? Så otroligt kul o se en sån duktig kock underhålla oss med att jonglera med knivar o kryddor.
Riktig matkonst helt enkelt. Fräschare mat får man leta efter.
Här satt vi o blev underhållna o serverade 6- rätter räknade jag till slut! ;)
Rätt nr två då fick man välja mellan soppa eller sallad
Jag o Rosa valde mix menyn då var det blandat kött o fisk medan herrarna valde kött genomgående.
Den här laxen smälte i munnen. 
Kommer ju knappt ihåg allt vi åt?

Den här biffen smälte också i munnen kan jag lova er. Bara sitta o doppa i en god sås..mmmmmm!
Äggriset som var lagat med kärlek orkade vi knappt röra över huvud taget.

Efterrätt på G med glass o flamberad pannkaka! 

Hur kan det vara möjligt att få i sig något mer? Ändå är det ju bara smårätter man får serverat hela tiden! De frågade om huset fick bjuda på något att dricka innan vi gick därifrån men jag tror vi alla ropade i kör att nu orkar vi ingenting mer! Hihi
Men när vi nästan var hemma igen stannade vi ändå till vid H2O o tog en liten kvällsfösare:)
Men åh så gosiga hundar som satt på varsin barstol så snällt!
Jag var ju bara tvungen att gosa lite! <3
Efter ännu en härlig natts sömn visade det sig att det regnade för första gången i Nerja på jag vet inte hur länge o att det dessutom var helt strömlöst i området där vi bodde.

Inget morgonkaffe, inga ägg, ingen radio inget Internet inget ljus! 

Riktigt stora I-landsproblem?!? NOT...... men man blir ändå lite tagen på sängen!

Vi fick gå ner för att äta frukost på en av strandrestaurangerna.

Jag beställde in en omelett o fick in det här fatet! Ja men what? Tror knappt det syntes på tallriken när jag ätit klart?! Men kaffet o den färskpressade juicen var väldigt gott;)

Det var en regnig dag med Yatzy o mys på altanen helt enkelt!

Därför blev det inget bloggande den dagen heller!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar