Petra Nyman Art & Design

torsdag 3 september 2015

Äntligen på banan igen! Pilates och Spinning! Mycket på G!

Vilken lycka att vara igång med träningen igen efter en ofrivillig vila på en månad typ.
 Envis halsont som har ställt till det.  

Jag var lite nervös hela dagen tänk om jag inte skulle orka, Jag har inte haft ett sånt här långt uppehåll med träningen ens när jag födde barn ;)

Jag skulle börja med ett pilatespass för att en kvart senare köra spinning. 
Ni vet när man går o bara väntar på att få åka iväg o köra sina klasser. 

Fick inget gjort igår på hela dagen, gick bara o tittade på klockan!;)
Jag har inte kört Pilates på ett par år så jag är så glad att jag ska köra det på schemat den här terminen. Jag har tränat i hela mitt liv men aldrig varit så stark i min core som när jag kör pilates.

Jag gick en fantastisk utbildning hos den här duktiga tjejen Elisabeth Davidsson.......grym tjej!

 Det är en sån liten precision men ger så grymt bra djupa magmuskler som är perfekt för en bra hållning o stark core. Det är ju de djupa musklerna transversus adominis korsetten som bla tränas upp. 
Hoppas vi kommer ses på KMTI i höst!
När man kommer in på KMTI o ser alla härliga deltagare får man en sådan härlig energikick!

Det kändes så grymt skönt att vara igång igen o många som sa att de saknat mina pass vilket värmer ända in i hjärteroten <3

R var också med på spinningen, han har inte heller tränat när jag varit sjuk (ingen som tvingar med honom då hihi)

Jag var jätte nöjd med mitt nya spinningpass o jag kände mig starkare än vad jag trodde.
Men visst var jag lite trött i bena när jag sjönk ner i soffan framför Idol igår kväll;)

Idag ska jag köra första lunchpasset med Tieto. Det blir en hel del Tabataintervaller o Stepbräda.
Ett riktigt håll käften pass helt enkelt! ;) Men det är så de vill ha det.

Fransarna ska fyllas på hos Linnea på CutandDrive.

R o jag ska åka till Ikea o titta efter inredning till min Walk in Closet som snart är klar :)
Vilken ordning jag ska få på mina kläder, just nu är de överallt o jag springer runt som en yr höna för att hitta det jag letar efter, vilken enorm tidstjuv!

Lisa o Charlie kommer hit o fikar, Charlie hade helt plötsligt sagt till Lisa att han längtade efter Bonnibus........ så gosig! <3

Sen ska jag försöka hinna jobba med målningarna också. Jag ska hänga tavlorna på Gustav Fröding innan vi åker till NYC så det är bråda dagar. 

På lördag drar vi dessutom till Nerja igen så jag behöver börja packa också (det är mycket nu hihi)

Hoppas ni får en underbar torsdag! 

Wilma (ruggugglan är till hundfrissan) o jag är så glad att även Bella mår bättre från sin förkylning o är på G igen!

Nu ska jag förbereda Tieto passet, tjoho!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar