Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 september 2015

Marknad o hemmagrillning i Nerja!

Tisdagar innebär det marknadsdag i Nerja, såklart ville jag o Rosa ta ett varv o våra män var snälla o skjutsade upp oss på mopparna.
R ser lycklig ut! <3
För att inte prata o Rosa som hamnade i sjalarnas Mecka! ;))))
Vi tog ett snabbt varv så vi var inte så långvariga till makarnas förtjusning?!?
Den här hittade jag till dottern på stan dan innan som en liten tröst då hon forfarande är förkyld o har ont i halsen så hon inte kan dansa på Balettakademien utan åkte hem till vovvarna o Claes till Karlstad istället! Tänk vilka envisa förkylningar det går nu o hennes är tydligen ett virus så det är bara att vänta ut. Puss o krya på dig Bella om du läser det här! <3
Det skulle egentligen regna idag också men så här såg himlen ut vid lunchtid.
En ny sangria kanna fick följa med hem från marknaden.förresten.
 Älskar den där färgglada keramiken.
Efter marknaden åkte vi o storhandlade inför kvällens grillmiddag. Vi konstaterade att det är väldigt billigt i mataffärerna här. Vet inte hur mycket vi fick med oss hem för 500:-
Upptäckte att vi är vinodlare igår också! Titta en klase vindruvor i vår trädgård! ;)
Vi grillade stora räkor o doppade i aioli till förrätt! Det är så himla gott!
Sen körde vi helgrillad fläskfilé till varmrätt.
Grillmästarna in action ;) Vår trädgård har blivit så fin sen sist vi var här. John har verkligen fått ordning på den, klippt, rensat o vattnat så den är jättefin nu måste jag säga!

Vi serverade en mumsig grekisk sallad till o en gräddig gorgonzolasås.
Altanmys med goa vänner på en myggfri varm altan en tisdagkväll är inga stora fel kan jag lova!
Hur skönt som helst!
Maten var dessutom fantastiskt god! I förrgår var vi nämligen på första restaurangen jag varit på här i Nerja som jag var riktigt besviken på så vi fick gå o ta en tapas för att bli mätta.

Men idag ska vi på en restaurang vi fått tips om så det ska bli spännande.

Just nu är R o våra vänner ute o kollar lägenheter i Nerja med en mäklare medan jag bloggar;)

Finns fler som är sugna på att skaffa ställe här i Nerja kanske?! ;)

Idag strålar solen o snart är det beachen som gäller.....

Helt lovely!

<3

Ha en underbar onsdag vänner!

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar