Petra Nyman Art & Design

lördag 15 augusti 2015

Välkomnad hem! Paintingtime! Goda middagstips!

Hello! Livet utan dator är inte speciellt kul! Nu snackar vi Ilandsproblem jag vet, men istället jag har snöat in mig på att lyssna på pod på Iphonen istället. Jag lyssnar när jag lagar mat, när jag målar när jag solar, så himla kul, tänk att jag inte kommit på det tidigare!  Annars har veckan präglats av halsont! Blir galen när det inte ger sig någon gång! Jag har alltså fortfarande inte tränat på hela veckan utan fått ställa in alla pass! 


Titta vad min underbara mamma hade fixat åt oss när vi kom hem från Nerja förra Lördagen!
Vi kom hem vid 22 tiden så det var så mysigt att slänga sig ner i soffan med den här plockmaten, perfekt o tusen tack mamma! Hon hade köpt den på Ica i skåre o det räckte även till lunch dagen efter tror det stod 159:- på prislappen.


Alltså att känna sig så välkommen  hem!
<3
Vi har ätit lövbiff med kantarellstuvning! Mina kantareller kommer dock från Ica men det var lika gott för det! ;)

Det var kanonväder när vi kom hem från Nerja! Vilken tur för det verkar inte ha varit direkt toppen väder här hemma när vi varit i Spanien!
Tyckte vi kunde förlänga semestern i söndags när det var strålande väder!
 Lyxade till det med smörgåstårta o en kall öl!

Det är så kul med den här Appen! Man får alla inlägg upp till fem år sen tillbaka!

För ett år sedan var jag så här glad!


 Nu sitter hon på planet hem från New York där hon varit i en månad! På måndag börjar hårda danslivet på Balettakademien igen, men det är ju det hon älskar! <3
Välkommen hem älskade dotter!

Det här måste ni bara laga! Hur enkelt o gott som helst!






Den här köttfärlimpan var i världsklass! Mozarella, basilika, rökt skinka, så himla gott o enkelt!

Receptet hittar du här!


Lyssnar på Wistam o Wahlgrens podd! Sjukt roligt!

Jag har även jobbat! Om man nu kan kalla något jobb som är så underbart!? Jag har tagit över biblioteket som min ateljé o jag älskar att måla här! Åh lyssnar på podd  "Värket" med en massa intressanta intervjuer! Lyssnar ni på podcast? Har ni någon favorit ni kan tipsa om?
Nymålade naglar?!? Haha
Work hard play hard!
Pågående arbete! Det är så många som hört av sig om mina målningar!
Jag blir lika glad varenda gång!
 <3
Vi har ätit varmrökt lax med romsås o hjortroncremefraiche en dag. Skönt med enkla middagar när man inte har energin på topp!

Jag hoppas ni mår bra! Nästa vecka ska jag ta igen allt träning med råge så det så!


Kram på er!

<3


/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar