Petra Nyman Art & Design

fredag 28 augusti 2015

Grillfest! Stallmästaregården! Nya spännande projekt på G!

Efter firandet av morbror i Borgvik åkte vi hem för att grilla med våra förra grannar!
De har varit med ända sedan Bella o Claes var små så de känns nästan som släktingar som barnen brukar säga! ;)
Tips på mycket gott vin!
Så härligt att vi kunde sitta ute på altan o äta denna härliga sommar helg!

Bella kom även hem på lördag o på söndag åkte R o Bella ut till IKEA för att sen åka med henne till Stockholm o fixa iordning hennes lägenhet, då hon inte varit där på hela sommaren.

Vi kom fram ganska sent så det var bara åka o lägga sig direkt. Jag o R tog in på fina, mysiga hotellet Stallmästaregården som  ligger precis vid Hagaparken.
Vi åt en underbar frukost utomhus o såg alla promenera, rasta hundarna en massa joggare, o en drös små dagisbarn vandra förbi utanför.
Jag som inte är någon stor frukostätare direkt åt en ordentlig för en gång skull:)
Mysigt! Tyvärr vaknade jag ju som vanligt med halsont så det blev ingen cykeltur som vi tänkt i Hagaparken!
Otroligt mysigt hotell!



Cyklar som man kunde låna men som sagt så blev det inte utan vi åkte direkt till Bellas lägenhet. R satte upp en massa hyllor o tavlor, skruvade ihop skohyllor mm. Jag putsade fönster o städade så hon blev så överraskad hur fint det var när hon kom hem från Balettakademien på eftermiddagen. Tyvärr hade hon fått halsont o kände sig inte alls bra. Så i tisdags tog hon tåget tillbaka hem till Karlstad så här har varit riktig sjukstuga ett par dagar.

Jag är så lycklig! Chefen blev jätteglad för min målning så himla kul.

Sen fick jag en förfrågan från en kompis jag dansade med för hundra år sedan på FB som undrade om jag skulle vara intresserad av att ha henne som min gallerist på Söder i Stockholm?  Det var inte helt klart än, några möten till men självklart skulle det vara fantastiskt roligt!  Wow!

Och sen fick jag en förfrågan från Åsa om att ha utställning på Best Western Gustav Fröding hotell här i Karlstad i Oktober, vi skulle ses till veckan men Åsa sa att det nog fanns plats för ca 15-20 målningar?!? Wow så nu måste jag verkligen sätta fart med mina målningar. Fatta hur spännande det här kommer bli! Jag får nypa mig i armen! ;-D!

Så nu gäller det att bli frisk snabbt! Vi ska ju även till både Nerja o New York i September också!

Nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen efter ca 2 dygn här. (som tur är har jag trogna hundar som håller mig sällskap)

Tror jag får liggsår typ! ;) Bella känner sig lite bättre idag också så vi är på rätt spår ändå.

Fredag o jag ska hoppa i duschen, sen ta tag i penseln o lyssna på fredagspodden.


Ha en underbar fredag vänner!

På återseende!

<3

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Grattis va himla kul med måleriet :-)))) Phu vad du hinner med trots halsont ,där ligger man i lä haha .NY och Nerja låter som en bra septemberkombo , här blir det namngivelse av liten Prins ,
    barnvaktsweekend med de andra små kungligheterna och bara Göteborg i resväg men vi kikar för fullt på nåt exotiskt till vintern . Ha en trevlig helg å krya på dej. Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja så spännande! Så skönt att ha något att se fram emot! Kram på dig! <3 /Petra

      Radera