Petra Nyman Art & Design

måndag 24 juni 2013

Midsommardagen o ny franstopp!

På midsommardagen åkte vi till underbara kompisar i Åmmeberg, Askersund. De har byggt om ett sommarställe till Året runt hus o det är bara sååå mysigt där! Ett riktigt midsommardagsställe!
 
Vi fick låna deras dotters lilla stuga o sova i som finns på tomten!
Så här sov vi på midsommardagsnatten!
 
Lyx! När vi kom fram hade de dukat fram lunch! Mmmmm tröttnar aldrig på den här maten tror jag!
 
 
Det är bara fågelkvitter som hörs!
 
Så här såg det ut på första bilden! Aj jag brände mig på en nässla!
 
 
Här ligger mästerfotografen Herr Nyman himself!
Han fick låna ett par Speedobadbyxer!
Ja, vi skrattade så vi vek oss dubbla!
:)
 
 

Så här ska det se ut inte som mina kryddplanteringar i två krukor! Hihi
 
 
 
På kvällen tog vi en promenad (700 m) till den fina golfklubben o käkade middag!
 
 
 
 
O på morgonen väntade det här frukostbordet på oss!
Hur lyxigt är det inte att åka bort! :)
Tack kära Micke o Helena (som vi fö har åkt runt halva jordklotet med) 
för er fantastiska gästvänlighet!
Vilken mysig midsommardag!
:)
 
Sen vill jag visa er min nya topp med häftiga fransar!
Tyvärr inte på rea, den kostade 249:- så det fick väl gå an ändå!:)
Den fanns i vitt o vinrött också!
 
Nu ska jag snart börja fixa med middagen!
 
Min favoritpasta som ni hittar receptet
 
 
Jag är helt ensam här hemma! (förutom doggisarna då)
Claes spelar bortamatch med Carlstad United,
Bella o R är på bio! Nej Baksmällan 3 var inget för mig kände jag?!?
Hihi Lotta på Liseberg får det bli här!
 
Kram på er!
Hoppas ni fått en bra start på veckan!
 
<3
 
/Petra

1 kommentar:

  1. Så lyxigt att komma bort och få allt serverat. Fin topp.
    Kram

    SvaraRadera