Petra Nyman Art & Design

söndag 23 juni 2013

Midsommar o nostalgi hos morfar i sommarstugan vid Bomstad!

Hoppas ni haft en underbar midsommarhelg! Vår har varit lång o knappt slutat än!
Men vi börjar med midsommarafton! Ibland behövs inga ord!
Tänk här har jag varit varje sommar när jag var liten! Mamma o morfar också!
Nostalgi!
<3
 
Min underbara morfar som fyllt 91!
Så lycklig varje år vi kan fira med honom ute vid sommarstugan!
 
 
 Innan vi åkte ut! Bella fixade lite lockar o lite blomdekoration från glitter! Hehe
 
 Bror Pär, Angelica skrapade färskpotatis! Vi åkte dit till Bomstad o fixade luchen ihop!
 
 Min 8 år yngre lillebror! :)
 
Mumsigt med midsommarlunch med nära o kära vid sommarstugan!
Vilken värme vi hade! 24 grader så vi satt ute hela middagen!
Längesen det var så varmt! Vi brukar alltid få springa ut o in eller sitta o småfrysa med filt på altanen! Men inte midsommar 2013! :)
Hörde jag ett skål alla släktingar!
:)

Sommar!
Bella som strax blev skjutsad av Lillebror på midsommarfest fick lite bråttom!


Wilma o Elsa strategiskt placerade!

 


Eddie busar med pappa Pär!



Fina tjejer! Bella o Emilia!
 
 Mina nya armband från Indiska lyste upp!
 
Kul o gunga tyckte lillebror!

Snyggaste Bella som är laddad för midsommarfest med kompisar!
 Den obligatoriska jordgubbstårtan som  mamma fixat!
 
 Nostalgi med gamla cyklar som ligger i blåbärsriset!
 
Stugan ligger på en liten Ö så den här bryggan måste man promenera över för att ta sig dit!
Imponerande att min morfar byggt den här!

 Vi var hemma tidigt så det blev en lugn midsommarafton!
Midsommardagen har vi varit hos underbara kompisar i Åmmeberg (Askersund)!
:-)))
 
Midsommaren blev riktigt lång det här året!
 
<3
 Kram på er!
 
/Petra


4 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut.
    Så fin du är.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina! Hoppas du haft en underbar midsommar! :) Kram Petra

      Radera
  2. Waooo så'n härlig Midsommar & va fin du är/Kramar Annmi i Hjosolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack vad söt du är! Härligt med sol! Tyvärr försvann den från Karlstad precis! Nu ska jag kika in till dig! Kram Petra :)

      Radera