Petra Nyman Art & Design

onsdag 31 januari 2018

Lars Lerins lärlingar! Work under progress!! Underbart shampo! Recept på het gulaschsoppa!

Vet inte vart dagarna eller veckorna tar vägen?!
Jag har varit i min lilla målarbubbla o det är så härligt när tid o rum försvinner, en fantastisk känsla.
Meditativt.

Tittade ni på Lerins lärlingar igår?! Bästa "feelgood" programmet jag vet <3
Har ni missat så kan jag verkligen rekommendera er att titta på svtplay
Önskade att man själv kunde vara lika öppna som de är. Inget uträknat utan bara äkta känslor som de förmedlar.

Det här är iaf vad jag håller på med just nu.
Kommer in i ett flow sen blir det tvärstopp o jag måste testa lite olika miljöer för att hitta feelingen igen.


En målning kan göra sig perfekt i en viss miljö o försvinna helt i en annan.


Jag har haft sånt problem med min hårbotten som kliar o är så torr så jag river så det blir sår
Går inte låta bli:(

Lycka att jag redan efter första hårtvätten känner stor skillnad.
 WOW alltså!


Hur gott var inte detta! En het chiligulaschsoppa.

Dessa tomater är såååååå goda! Zeta körsbärstomater!!!!


Älskar hettan ihop med persilja o en klick creme fraiche eller gräddfil



Funkar som lunch i flera dagar dessutom!

Receptet ifall någon blir sugen.....


Het gulaschsoppa med köttfärs

Ingredienser;
1 hackad gul lök
1-2 röd paprika
2  pressade vitlöksklyftor
500 g nötfärs
körsbärstomater på burk (eller 1 burk krossade tomater)
1 msk tomatpuré
1 l vatten
1 msk oxbuljong
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk chilipulver
1 tsk spiskummin
Smaka av med salt, svartpeppar o en knivsudd cayennepeppar

Tillbehör
Gräddfil eller creme fraiche
Persilja att dekorera med
Vill man ha soppan matigare koka med "delade" potatisar sista 15 min tills den mjuknat.
Servera med ett gott surdegsbröd

Jag gjorde så här
1. Fräs den hackade löken lite mjukt i lite olivolja tills den mjuknat och blivit glansig i en stor kastrull. Tillsätt hackad paprika och pressa i vitlök.
2. Bryn på nötfärsen i en stekpanna vid sidan om och häll sedan över i kastrullen med grönsakerna.
3. Tillsätt krossade krossade tomater, vatten, fond, paprikapulver, kryddor.
4. Låt puttra ca 15-20 min. Späd med mer vatten om det behövs.

Hur gott som helst med en värmande soppa:) Älskar soppa på vintern!


Nedan kommer lite fler bilder från min lilla målarstudio. 

Inget är klart än men snart så........ håller på med finliret;)


Jag måste lägga dom åt sidan en stund innan det går att göra det sista

120x 80cm


Att veta när man är klar är det svåraste tycker jag.

En ny färg o ett penseldrag kan förändra hela målningen.



120 x100 cm (4 cm målad kant)

Just det vi har varit på Yasuragi, o Mello också 
så nu får jag skärpa mig med min lilla bebis bloggen!

Igår köpte jag två nya bikinisar som ska invigas om några veckor ;)
Känns ju helt overkligt just nu.


<3

Puss på er!

/Petra







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar