Petra Nyman Art & Design

fredag 12 januari 2018

Underbar lördagsmiddag! Torskrygg med parmesancreme och baconströssel!

(Här kommer receptet på torskryggen jag gjorde förra helgen!
 Mums vad gott det blev!)

Lagom till helgen tänkte jag ge er lite middagsinspiration kanske en lördagsmiddag då man vill göra det lilla extra i köket. Det blev magiskt gott o var inte krångligt alls. Man känner sig väldigt duktig nästan som på restaurang hihi;) Kul att lägga upp fint när man har lite mer tid i köket!
 Jag är kass på att laga fiskrätter hittade det här när jag kikade igenom mina inlägg för återblickar 2017 ;)
 Torskrygg med parmesancreme o baconströssel

Ingredienser
4 st torskrygg
2 dl vitt vin (alt matlagningsvin)
2 st scharlottenlökar
2 dl riven parmesanost
2 dl créme fraiche
1 paket bacon
Hackade tomater, gul paprika, citron o persilja till garnering
smaka av med salt och peppar
Jag gjorde så här:
Finhacka scharlottenlöken, lägg i en gryta och tillsätt vitt vin. Låt vinet koka ihop tills bara några matskedar återstår. Tillsätt crème fraiche och riven parmesanost. Värm upp så osten smälter, smaka av med salt och peppar. 
Knaperstek bacon i en stekpanna. Häll upp den knaperstekta baconet på hushållspapper.
Lägg torskryggen i stekpannan och stek i smör några minuter på varje sida. Salta, peppra.
Servera fisken med parmesancremen, bacon, strimlad paprika, morötter, pressad potatis.
Bon Appetit! ;)
 Brasmys
 Vi hade även en burk löjrom i frysen kom jag på så det blev löjromstoast till förrätt.
Kan vara en av mina absoluta favoritförrätter;) Kvällen innan Bella åkte tillbaka till Stockholm efter tre veckor här hemma;)

Förra fredagen efter mitt spinningpass åkte vi hem o tog bubbel x2 så härlig känsla.
Få nog bli favorit i repris idag?!
R kommer hem ifrån Marbella idag blir mysigt att få hem honom även om han bara varit borta i tre dagar<3

Förra fredagen blev det en klassisk tacofredag

Why Not lixom? Det ska gå fort på fredagar!
O det måste vara guacemole till! ;)
<3
Och ett par nya stövlar till 70 % rea på Plain Vanilla från Primeboots ;)




Svårfotade haha ;))))

Tjao så länge!

Jag har fler middagstips till er men det får bli i nästa inlägg.
Det blir för långt annars!

Ska försöka åka o handla innan spinningen idag!;)

Trevlig fredag alla!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar