Petra Nyman Art & Design

torsdag 4 januari 2018

Ett oroligt dygn!

 Åh vår älskade Wilma"gammeltanten" vad vi varit oroliga för dig i ett dygn.
Som tur var gick allt bra o tur att det var mjölkchoklad som hon fick i sig o inte mörk choklad som är ännu farligare.
Tror ingen i vår familj kommer glömma någon choklad på bordet någon mer gång.
Dörrarna till vardagsrummet var stängda o jag öppnade på morgonen när jag kokade kaffe utan att se att det låg en 150 gr chokladkaka kvarglömd på soffbordet.
Tur att R upptäckte det tomma pappret ganska snabbt.
Hon började darra o vi ringde till veterinären direkt som tyckte vi skulle åka in med henne på en gång.
 Kräkmedicin, kol o en övernattning för observation.

Igår fick hon komma hem igen o de sa att hon varit deprimerad o låg.

Ser ni köttsåret på nosen? Hon har försökt ta sig ut ur buren åh vad det gör ont i hjärtat.
När Bella R hämtade henne blev hon så glad igen!

Det positiva var att hon fick ledmedicin eftersom hon ibland hoppar på tre ben vid långa promenader.
Hon är ju 14 år vår älskade lilla vovve (busfrö)
Mot FBK-Frölunda

Vi gick på hockey i tisdags också, kul att se när Johan (Julias sambo nr 15) är med o spelar.


 Vi fick biljetter på Golden Star igen.
Skönt att tänka på något annat en stund än oron över Wilma.

 Nästan fullsatt igen


 Tyvärr förlorade de igen på målsnöret 
När jag kom på att Diana skulle komma hit var det lika bra att röja ut julen samtidigt.

 R suckar lika mycket varje år haha jag som inte tycker att jag har så mycket framme?!
Det är det här som kallas vardagsmotion ju!;)
 Nu är huset skinande rent o tulpanerna på plats!
Jag har massor av inredningsprojekt på G som ska bli spännande;)

Nu är det bara minst tre vintermånader kvar då innan det kallas för vår?!

 Igår blev jag så sugen på stekt falukorv o eget hemlagat potatismos mmmmm

Det var godare än värsta lyxmiddagen kan jag lova!

Nu ska jag värma lite rester till lunch.
Köpa Karlstadtidningen där dottern är med på förstasidan 
(ett reportage om hennes satsning på dansen)

Förbereda mitt spinningpass imorgon (Halleluja moment kommer det att bli)

Ta en långpromenad med doggisarna.

Försöka hinna måla lite är såååå sugen.
Samt...........
...........Skriva ett inlägg som jag alltid brukar med återblickar från året. 
Det brukar vara ganska spännande då jag knappt själv 
kommer ihåg vad jag gjort;)

Ta hand om er!

<3
Och..........
Glöm ALDRIG choklad på bordet! 
Ät hellre upp den o kör ett spinningpass extra! Hoppas vi ses imorgon på KMTI!
Hihi

Puss /Petra

(vindruvor, russin, fet mat o lök är också livsfarligt för hundar)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar