Petra Nyman Art & Design

måndag 9 oktober 2017

Underbar helg med vänner i Sunne By! Firat vår 17- åriga Bröllopsdag!

Måndag igen;) Jag har haft en helt fantastisk helg spenderades med vänner i Sunne By och firande av vår 17-åriga bröllopsdag <3

Jag, Lisa bestämde att vi skulle göra lite knyt så inte Ika o T skulle behöva stå i köket o laga mat hela dagen.



Lisa hade lagat sin fantastiska jordärtskockssoppa med vitlöksbaguette o tomatsallad

Jag köpte med lite ostar, kex, oliver, kapris o plock.

Ika o T bjöd på fantastiska skaldjur gratinerad hummer o musslor som var magiska <3

Så mysigt att komma upp till Sunne en tidig fredagkväll (jag fick vik i sista stund till spinningen) annars hade vi inte kommit upp förrän vi åtta tiden på kvällen nu var vi här redan vid fyra tiden.

Charlie den lilla livsnjutaren;)
Charlie o Nathalie är verkligen glädjespridare så mysiga att umgås med dessa barn<3

Vi hade med champagne som vi skålade i till förrätten o barnen fanta.

Hur gott som helst!

Plock, plock

Färdig gratinerade i ugnen o det doftar ljuvligt.

Ika hade gjort fantastiska pastagratänger <3

Mathimmelriket



Lisa hade även bakat en himmelsk god  kaka tror den hette Silvia kaka?


Väldigt saftig o god!
Jack stackarn hade jobbigt då vår Wilma löpte så våra hundar fick vari i gästhuset där vi skulle bo.

Lite smågodis slinker alltid ner?! ;D!

Vi hade verkligen en jättemysig kväll
V
Elsa sötfisen hade parkerat sig i min resväska bäst att ta det säkra före det osäkra hihi
Titta vilket fint gästrum vi fick bo i jag o R (tre doggisar) o familjen Fredholm. 

Vi la oss typ före 24:00 så kl 07:30 vaknade vi o R gick o hämtade en kopp kaffe till mig (det var ju ändå vår bröllopsdag) <3
Vi åt en långfrukost med allihopa inne i stora huset innan T åkte fyrhjuling med barnen till deras stora lycka:)))
Vi andra tog en skön hundpromenad
Tusen tack för en toppenkväll (dygn med er alla)
Lika trevligt som alltid! 
<3
R o jag åkte hem så vi hann se sonen o CU spela hemmamatch.
Soligt o fint väder o vinst med 1-0
Sen åkte vi hem o firade vår 17 åriga  bröllopsdag

Det här fick bli årets Instabild;)

Fast det var för snart tre år sedan då vi var i Las Vegas, tänk där gick vi med barnen o det kändes helt ofarligt.

Så fruktansvärt vidrigt det som hänt där nu.

<3

Världens lyckligaste fru som fått den bästa mannen
Tänk vad åren går?!? Man blir mörkrädd hihi
Vi åt oxfilé med gorgonzolasås till  bröllopsmiddag när vi kom hem<3
Älskar dig till månen o tillbaka!

<3

Nu ska jag koka soppa på en spik  för det blir nämligen oxfilépasta med gorgonzolasås o svamp till middag;)))

Kramar o ha en bästa start på veckan!
Min vecka börjar alltid med lunchspinning o idag var både Ika o R med o körde!

Bra jobbat!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar