Petra Nyman Art & Design

torsdag 19 oktober 2017

Ett middagstips! Sista passet med gänget! Snygg jacka från Hugos Herr! Hösten är så vacker!

En magisk höstdag återigen! Färger som passar snyggt ihop är gult o blått precis som Sveriges flagga. Lycka att man råkade bli född här! <3
Bara en sån sak som att ha rent vatten i kranen.

Hela Instagram svämmar över av alla gula höstfärger nu ;)
Men jag vet man blir ju lycklig av denna härligt krispiga höstluft o vill gärna dela med sig av känslan i sociala medier ;))))

Igår lagade jag något så enkelt men åh vad jag är helt "hooked" på röding.
Jag är så dålig på fisk men det här kan man inte misslyckas med;)

Den är så mild i fisksmaken jämfört med lax.  Inte ett endaste ben! Riktigt gott faktiskt, jag köpte färdig romsås i fiskdisken o pressade en massa citron över.

Bara att steka några minuter på varje sida i smör. Enklare kan det inte bli.

Idag är jag sjukt sugen på räkmacka då jag inte åt någon på räkmackans dag hehe

Här nere på gräset kör jag bla Almenäspokalen perfekt sträcka då det är ca 200 m till staketet o tillbaka:)



Det blev aldrig någon båt ilagd hos familjen Nyman i år! Lite sorgligt när man har en brygga:)
Men det är ju förenat med en massa jobb också o jag kan ju inte skryta med att det är jag som gör det jobbet!

Kolla vad "gnetarn" har skött sig! Gräset är jättefint! Gnetarn= Automover
Farmor som döpt den! <3

Idag på lunchen körde vi vårt sista pass på Tieto. Lite sorgligt o skönt på samma gång.

Jag har kört lunchpass med detta härliga gäng i ca 10 år nu så visst blir det lite konstigt att inte köra lunchpass på torsdagar mer.

Jag o Marianne körde ihop denna sista gång! Maria kom inte ifrån sitt jobb så hon kunde inte vara med tyvärr. (vi är tre instruktörer från KMTI som delat på tisdagar o torsdagsluncher)

Fullt ös som vanligt! Massor av intervaller, pust, stånk, stön o skratt!

Vi konstaterade alla som var där att det blir så familjärt när man kört pass på samma företag så länge.

Nu går flyttlasset för dom då har de inte tillgång till någon träningslokal som de har haft här på top floor.



Så söta de är, vi fick en fin avskedspresent av dom!

Man blir lite rörd....... o så goda mandelskorpor som jag har knaprat på hela eftermiddagen ;)

Måste visa R:s nya jacka Morris från Hugos Herr! Hur snygg var inte den!
Rolig bild men R håller två odjur i koppel hihi som tydligen vill åt olika håll?!

http://www.hugosherr.se/


Butiken finns i Karlstad men de har en webshop också se länken ovan.
Massor av snyggt!

Åh jag hämtade ut paketet från Plain Vanilla! Byxorna var hur sköna som helst! Jag är supernöjd!
Fint rosa paket inslagna med leosilkespapper <3  HÄR!


Vårt hus



Vårt hus från baksidan.

Fönstret till vänster är min Walk in closet eller rättare "Släng in closet" (före detta Bellas rum)

De två fönstren bredvid är min målarateljé. (före detta Claes rum)


Nu kom R hem från affären! Det blev tydligen smörgåstårta Hihi Oj då vilken skräll haha

Smörgåstårta alá 80s! Kanske ska äta smörgåstårta o komponera  mitt 80s spinningpass tills imorgon?!

Men det ska bli gott! Wahlgrens Värld ikväll.......kan verkligen inte låta bli att titta!

<3

Ha en härlig kväll!

Kramar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar